شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

انتظار هنرمندان از وزیر ارشاد دولت سیزدهم/۱

ایرانمنش: آقای وزیر، دستگاه ها و نهادهای بودجه بربادده و بی خاصیت را منحل کنید/ متأسفانه فقط یک عده افراد خاص همیشه حمایت می شوند

رضا ایرانمنش

سینماپرس: رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص انتظار هنرمندان از وزیر ارشاد دولت سیزدهم گفت: مهمترین انتظار بنده از وزیر محترم ارشاد دولت سیزدهم انحلال تمامی دستگاه ها و نهادهای بودجه بربادده و بی خاصیتی است که در ذیل معاونت های وزارت ارشاد فعالیت می کنند و بودجه های بیت المال را بر باد می دهند به خصوص برخی نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی که هیچ کارآیی ندارند.

بازیگر فیلم های سینمایی «دکل» و «سجاده آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آیا اهالی فرهنگ و هنر بالاخص هنرمندان سینما یک بار از خود سوأل کرده اند این همه ارگان و نهاد سینمایی که بودجه می گیرند چه فایده ای دارند؟ چه کار مثبتی کردند؟ چرا بودجه ها باید صرف این ها شود؟

وی ادامه داد: بی تردید یک نهاد برای تمامی حوزه ها از جمله سینما، تئاتر و... کافی است. همه بودجه ها باید در یک نهاد تجمیع شود تا فساد مالی از بین برود؛ به عنوان مثال ما اگر سازمان سینمایی داریم کافی است و دیگر نیازی به نهادهای تابعه این سازمان نداریم!

ایرانمنش در بخش دیگری از این گفتگو مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در کشور را ریشه ای عنوان کرد و در این باره اظهار داشت: تا زمانی که مشکلات فرهنگ و هنر به صورت ریشه ای و زیربنایی اصلاح نشود قطعاً هیچ اتفاق مثبت و سازنده ای رخ نخواهد داد. یکی از مهمترین مسائل حوزه فرهنگ و هنر کشور عدم امنیت شغلی هنرمندان است که طی تمامی این سال ها هیچ یک از مدیران نتوانستند این امنیت را به وجود آورند.

این بازیگر تصریح کرد: امیدوارم دولتمردان جدید به فکر نان و تأمین معاش روزانه هنرمندان باشند؛ امیدوارم اگر حمایتی از هنرمندان صورت می گیرد به صورت عمومی باشد و حمایت تنها از برخی افراد خاص نشود!؛ متأسفانه فقط یک عده افراد خاص همیشه حمایت می شوند چون سهم حامیان شان را می دهند اما در عوض بنده و امثال بنده چون بلد نیستیم زیرمیزی بدهیم نمی توانیم کار کنیم!

بازیگر سریال های تلویزیونی «مردان آنجلس» و «لانه شیطان» یادآور شد: هنرمندان تنها در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد کمی حالشان بهتر بود چرا که ایشان تنها رئیس جمهوری بودند که به حرف های هنرمندان گوش می دادند، هنرمندان را دور هم جمع می کردند و در طول سال به عنوان تقدیر یکی دو سکه ای به آن ها می دادند اما در دوران آقای روحانی که هنر کاملاً کنار گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: من امیدوارم در دولت جدید دولتمردان تنها تمرکز خود را روی مسائل سیاسی، اقتصادی و... نگذارند و کمی به حوزه مهم فرهنگ و هنر هم اندیشه کنند. مسئولان باید بدانند فرهنگ و هنر امری بسیار حیاتی برای هر جامعه ای است و آن ها می توانند هر هدفی را از قبل تولید کالاهای فرهنگی و هنری دنبال کنند.

ایرانمنش تصریح کرد: متأسفانه ما در گذشته شاهد حضور برخی مسئولان اختلاس گر بودیم که در نهادهای مختلف حضور داشتند و امیدوارم که دیگر در دولت جدید شاهد چنین پدیده شوم و ناپسندی نباشیم.

این هنرمند جانباز در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه سال ها است هرچه فریاد می زنیم کسی صدای ما را نمی شنود اظهار داشت: بنده یک بار دیگر می خواهم عنوان کنم اگر کسی می خواهد متولی فرهنگ و هنر باشد باید خودش سررشته هنری داشته باشد و نسبت به مسائل هنری و مشکلات جامعه هنری آگاه باشد؛ اما متأسفانه طی سال های اخیر کسانی که آمدند هیچ آشنایی نسبت به حوزه فرهنگ و هنر نداشتند و دنبال سیاسی کاری های خودشان بودند!

وی در پایان این گفتگو افزود: چپی ها آمدند راستی ها را زدند؛ راستی ها آمدند انتقام از چپی ها انتقام گرفتند و ما حتی شاهد یک کار مثبت هم نبودیم! بنده تأکید می کنم همه چیز از ریشه خراب شده؛ همانطور که اگر یک میوه گندیده در یک سبد باشد بقیه میوه های سالم را هم خراب می کند در حوزه فرهنگ و هنر هم وضعیت ما این چنین شده و اینقدر همه چیز خراب شده و معضلات گسترده شده که فکر نمی کنم آیت الله رئیسی و دولتمردان شان بتوانند معضلات را سامان بدهد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.