شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

انتظار هنرمندان از وزیر ارشاد دولت سیزدهم/۶

قوی تن: مدیران جدید وزارت ارشاد باید با مافیا در حوزه فرهنگ و هنر مقابله کنند/ هنرمندان در شرایط بغرنج اقتصادی فعلی نیاز به حمایت گسترده مالی دارند

علی قوی تن

سینماپرس: علی قوی تن کارگردان سینما در خصوص انتظار هنرمندان از وزیر ارشاد دولت سیزدهم گفت: متأسفانه باندبازی و مافیا در تمامی ارکان فرهنگی و هنری کشور بالاخص در سینما بیداد کرده و از این رو مدیران جدید وزارت ارشاد باید با مافیا در حوزه فرهنگ و هنر مقابله کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «پل سفید» و «رویای سهراب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از بزرگترین مافیا امروزه همین پلتفرم هایی هستند که نوعی انحصار به وجود آورده اند و همه چیز را تحت اختیار خود گرفته اند. بی شک اگر وزارت ارشاد و سازمان سینمایی تدبیری اندیشه کنند تا تمامی پخش کنندگان قدیمی بتوانند شبکه پخش آنلاین راه اندازی کنند انحصار در این حوزه از بین می رود.

وی ادامه داد: تردید نکنید با توجه به شرایط کرونایی مردم حتی بعد از واکسیناسیون عمومی نیز مانند سابق به سالن های سینما اعتماد نمی کنند و برای اینکه چرخه سینما از حرکت بازنایستد ما نیازمند آن هستیم که پخش آنلاین زنده نگه داشته شود تا از این راه عوامل سینما بتوانند روزی کسب کنند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو یکی از معضلات مهم و اساسی هنرمندان فعال در تمامی ارکان فرهنگی و هنری کشور از جمله سینما، موسیقی، تئاتر و... را غم تأمین معاش روزانه برشمرد و در این رابطه اظهار داشت: هنرمندان در شرایط بغرنج اقتصادی فعلی نیاز به حمایت گسترده مالی دارند. این مهمترین کاری است که مدیران فرهنگی می توانند برای اهالی سینما و مردم انجام دهند.

قوی تن تأکید کرد: بسیاری از سرمایه های انسانی سینما در این بحران کرونایی زندگی های شان نابود شد و همه نگران آینده هستند چرا که هیچ دورنمای روشنی از آینده در ذهن شان ندارند. از این رو بی تردید حمایت مالی مدیران وزارت ارشاد از هنرمندان با آبرو امری لازم و ضروری است و آن ها باید در اولین گام بودجه قابل توجهی را برای رفع معضلات معیشتی هنرمندان اختصاص دهند تا ان شاالله کم کم وضعیت جامعه به بهبودی برود و تولیدات فرهنگی و هنری افزون شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دولت باید با حمایت از فیلم هایی که در دوران کرونا توسط بخش خصوصی تولید شده اند اما نتوانستند اکران شوند کاری کند تا سرمایه گذاران بخش خصوصی همچنان به سینما اعتماد داشته باشند و رغبت شان را برای حضور در این حوزه از دست ندهند.

این فیلمساز در پایان این گفتگو تأکید کرد: شک نکنید وقتی سرمایه گذاران بخش خصوصی ببینند دولت به فکر است و از آن ها حمایت می کند همچنان میل به حضور در سینما را حفظ خواهند کرد اما اگر این شرایط مهیا نشود برای همیشه باید فاتحه حضور بخش خصوصی در سینما را برای همیشه خواند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.