چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

انتظار هنرمندان از وزیر ارشاد دولت سیزدهم/۷

لاجوردی: وزیر ارشاد باید دست افراد چاپلوس و متملق را از حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما کوتاه کند/ تفکر و اندیشه سالم و انقلابی باید در تولیدات فرهنگی جاری و ساری شود

عباس لاجوردی در نشست خبری فیلم سینمایی«جشن تولد»

سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما در خصوص انتظار هنرمندان از وزیر ارشاد دولت سیزدهم گفت: آنچه به حوزه فرهنگ و هنر کشور به ویژه طی سال های اخیر آسیب جدی رسانده است وجود افرادی است که عاری از هنر و تخصص و تعهد بودند اما به دلیل روابط شان توانستند بودجه های آنچنانی بگیرند و تولیداتی داشته باشند که به هیچ هم نیرزد! از این رو وزیر ارشاد باید دست افراد چاپلوس و متملق را از حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما کوتاه کند تا ان شاالله از این رهگذر بتوانیم شاهد تحولات مثبت در حوزه فرهنگی و هنری کشورمان باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حوزه فرهنگ و هنر باید جایگاهی برای افراد متخصص باشد نه کسانی که به واسطه باندبازی و رفاقت بازی بتوانند در این عرصه وارد شوند و به دور از هر اصول ابتدایی مبادرت به تولید آثاری کنند که به جای تأثیر مثبت در حوزه فرهنگ و هنر اثرات منفی و مخرب داشته باشد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: بودجه های بیت المال در وزارت ارشاد باید درست توزیع شود و مدیران این مجموعه باید تمام تلاش شان را به کار گیرند تا هرگز روابط جای ضوابط را نگیرد که اگر چنین شود از همین ابتدای کارشان امید اندکی که در دل اهالی فرهنگ و هنر روشن شده خاموش خواهد شد.

لاجوردی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه تفکر و اندیشه سالم و انقلابی باید در تولیدات فرهنگی جاری و ساری شود تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت سیزدهم فرمودند امروزه عرصه فرهنگی و هنری کشور نیازمند تحولی جدی و اساسی است. همه چیز باید با برنامه و سیاست گذاری مناسب جلو برود. افراد خوش فکر و باسابقه انقلابی که متأسفانه سال ها بیکار و خانه نشین شده بودند مجدداً باید به عرصه فرهنگ و هنر بازگردند و با تولیدات ارزشمندشان بتوانند آثاری را برای اعتقاد مردم تولید کنند نه برای درآمد و پول!

وی خاطرنشان کرد: مدیران فرهنگی و سینمایی باید بدانند طی این سال ها ما شاهد افرادی بودیم که جزو منافقان بودند! می آمدند و از بودجه های بیت المال ارتزاق می کردند اما به ناگهان تغییر جهت داده و از هر فرصتی سوءاستفاده می کردند تا به جرگه اپوزوسیون و مخالفان نظام بپیوندند!

این فیلمساز در پایان این گفتگو متذکر شد: از این رو لازم و ضروری است که مدیران جدید وزارت ارشاد گذشته و حال افراد را در نظر بگیرند و سپس به آن ها بودجه و امکانات بدهند؛ حوزه فرهنگی و هنری کشور باید هدفمند و قاعده مند پیش برود تا از این ولنگاری مفرط فعلی نجات پیدا کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.