سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

رئیس جدید سازمان سینمایی؛ چالش ها و انتظارات/۶

طلابیگی: تغییر تمامی مدیران میانی سازمان سینمایی و به کار گرفتن نیروهای جهادی و انقلابی امری ضروری است/ به فکر تأمین معیشت، بیمه و مسکن سینماگران باشید!

حسین طلابیگی

سینماپرس: حسین طلابیگی طراح جلوه های ویژه سینما در پی معرفی محمد خزاعی به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی گفت: تغییر تمامی مدیران میانی سازمان سینمایی و به کار گرفتن نیروهای جهادی و انقلابی در این نهاد امری ضروری است؛ آقای خزاعی اگر می خواهند تحول جدی و اساسی در سازمان سینمایی به وجود بیاورند باید سریعاً تمامی مدیران پیشین را که همچنان مشغول به فعالیت هستند تغییر داده و مدیرانی را به کار گیرند که هدف شان پیشبرد اهداف انقلابی در سینما باشد.

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «سیزده گربه روی شیروانی» و «پیک نیک در میدان جنگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسأله معیشت و بیکاری سینماگران بزرگترین و مهمترین چالشی است که مدیران سازمان سینمایی با آن روبرو هستند. متأسفانه سینمای ایران سال های سال است دچار معضل شده و طی ۲ سال اخیر با وجود آمدن پاندمی کرونا وضعیتش وخیم تر از همیشه شده است.

وی ادامه داد: آقای خزاعی باید تدبیری عاجل برای رونق تولید در سینما داشته باشند تا به این ترتیب تمامی سینماگران بیکار و خانه نشین که ضمن مشکلات شدید مالی با مشکلاتی نظیر افسردگی ناشی از بیکاری در حال دست و پنجه نرم کردن هستند بتوانند سرکار بروند و ان شاالله شور و نشاط در سینمای کشور دوباره جریان پیدا کند.

این سینماگر سپس خطاب به یکایک مسئولان سینمای کشور گفت: به فکر تأمین معیشت، بیمه و مسکن سینماگران باشید! امروزه بزرگترین معضل اساسی هنرمندان همین ها است. کمک های مستقیم مالی در کوتاه مدت می تواند به عنوان یک مسکن برای این درد شدید باشد اما شما باید به فکر راه های درمان برای درازمدت هم باشید چرا که تا ابد نمی توان با کمک های مالی معضل سینماگران را برطرف کرد.

طلابیگی در بخش دیگری از این گفتگو سایر توقعات خود از رئیس جدید سازمان سینمایی را ابراز داشت و خاطرنشان کرد: شفافیت در حوزه پروانه نمایش و پروانه ساخت از نکات ضروری است که رئیس محترم سازمان سینمایی باید به آن توجه داشته باشند. یکی از مهمترین اتفاقات این است که برای عدم اعمال سلیقه افراد حاضر در شوراها باید تمامی مواردی که می تواند منجر به ممیزی فیلم ها شود به صورت رسمی اعلام شود تا صاحبان آثار با معضل ممیزی و توقیف فیلم های شان روبرو نشوند و بدانند باید چه کاری را بسازند.

وی تأکید کرد: این کار باعث می شود تا بخش خصوصی با خیال راحت حاضر به سرمایه گذاری در سینما شود. متأسفانه فقدان قانون شفاف در حوزه ممیزی ها باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی دیگر حاضر به تولید در سینما نباشند.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: یکی دیگر از کارهای مهمی که آقای خزاعی باید هرچه سریع تر تکلیف آن را روشن کنند وضعیت شبکه نمایش خانگی است. بالاخره باید روشن شود که این حوزه توسط چه نهادی نظارت می شود؟ ساترا یا وزارت ارشاد؟ این مسأله بسیار حیاتی است و بنده معتقدم ایشان باید تمام تلاش شان را به کار ببرند تا شبکه نمایش خانگی یک ساماندهی جدی پیدا کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.