شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

رئیس جدید سازمان سینمایی؛ چالش ها و انتظارات/۷

شریفی: توقع همه اهالی سینما از آقای خزاعی قطع کردن دست باندهای مافیایی و به کار گرفتن مدیرانی انقلابی و مقتدر است/ سینمای دفاع مقدس را احیاء کنید!

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما در پی معرفی محمد خزاعی به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی گفت: اهالی راستین سینما با آمدن آقای خزاعی امیدوار شدند؛ توقع همه اهالی سینما از ایشان قطع کردن دست باندهای مافیایی و به کار گرفتن مدیرانی انقلابی و مقتدر است! ما طی ۸ سال دولت آقای روحانی تنها شاهد فلاکت، بدبختی، بیکاری و گرسنگی سینماگران بودیم و سینما در این سال ها به اضمحلال و نابودی کشانده شد و تنها نزدیکان مدیران وقت امکان کار و فعالیت داشتند از این رو این رویه باید در دولت جدید بالعکس شود و دست مافیا بریده شود تا حق به حق دار برسد!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آوازهای سرزمین من» و «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی ۸ سال اخیر تنها برخی افراد خاص که در باندها و گروه های مدیران جا داشتند توانستند فیلم بسازند و در سینما حضور داشته باشند و از بودجه های هنگفت بیت المال ارتزاق کنند و دست سایر سینماگران از این مواهب کوتاه ماند.

وی ادامه داد: بالای ۸۰ درصد از سینماگران هم اکنون در تأمین یومیه زندگی شان دچار معضل و مشکلات جدی هستند که فقدان مدیریت صحیح در دولت قبل باعث و بانی این اتفاق است. آقای خزاعی به عنوان یک مدیر انقلابی باید در اولین گام شان وضعیت زندگی فلاکت بر کنونی سینماگران را رصد کنند و به این مسأله اهمیت ویژه دهند در غیر این صورت زندگی کلیه سینماگران از هم پاشیده خواهد شد.

این سینماگر تأکید کرد: یکی از مهمترین کارهایی که ایشان باید انجام دهند این است که به هیچ عنوان مدیران قدیمی را که پیش از این در بخش های فرهنگی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی فعالیت داشتند و تجربه ثابت کرده مدیری توانمند نیستند و زیرمجموعه شان را به ویرانی می کشانند در هیچ یک از پست های حساس و کلیدی منصوب نکنند.

شریفی خاطرنشان کرد: افرادی که قبلاً آزمایش پس داده اند نباید به هیچ وجه دوباره سرکار بیایند. ما طی روزهای اخیر نام کسانی را شنیده ایم که کوچکترین بخش های فرهنگی را در زمان مدیریت شان به نابودی کشیدند حالا می خواهند دوباره به سینما بازگردند و این یعنی نابودی مطلق سینما!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سیب سرخ حوا» و «ضیافت» تأکید کرد: سینمای جمهوری اسلامی ایران امروزه نیاز به تحولات اساسی و بنیادین در ساختار و محتوا دارد. ما امروزه عرصه فرهنگی کشور را رسماً با اهمال کاری های گسترده مان به دست بیگانگان سپرده ایم و این اتفاق بسیار تلخ و دردآور است. دیگر بیش از این نباید به رسانه های دشمن و بیگانه فرصت داده شود و سینما به عنوان یکی از کلیدی ترین رسانه های عصر حاضر باید با تمام قوا دست به تولید آثار استراتژیک، ارزشی و دینی بزند.

وی در همین راستا خطاب به محمد خزاعی گفت: سینمای دفاع مقدس را احیاء کنید! این بسیار تلخ است که این گونه مهم و ارزشمند سینمایی اینطور نادیده گرفته شده و در عوض فیلم های به شدت نازل، مشمئزکننده، پوچ، بی محتوا و سیاه و تلخ در سینمای ایران تولید می شوند. ما باید با ساخت فیلم های دفاع مقدس و ارزشی فرهنگ ناب انقلاب اسلامی را به نسل های بعدی بشناسانیم و آن ها را با مضامین نیکی که سینمای ایران آن ها را فراموش کرده آشنا کنیم.

شریفی در پایان این گفتگو متذکر شد: همه ما دعا می کنیم آقای خزاعی در قطع دست رانت خواران و مفسدانی که مدت ها در سینما جولان داده اند موفق عمل کرده و دل اهالی سینما را شاد کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.