یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

سینماگران و انتقاد از خانه سینما/۳

علامی: خانه سینما جولان گاه مافیای سینما و رانت خواران شده/ مهمترین آرزوی من و بخش کثیری از اهالی سینما تعطیلی خانه سینما است

ناهید علامی

سینماپرس: ناهید علامی بازرس انجمن چهره پردازان سینمای ایران با انتقاد شدید از عملکرد خانه سینما گفت: خانه سینما جولان گاه مافیای سینما و رانت خواران است و قطعاً رئیس جدید سازمان سینمایی باید تدبیری جدی و عاجل برای تعیین تکلیف این نهاد داشته باشند و اجازه ندهند بیش از این برخی افراد خاص به اسم صنوف همه مواهب سینما را از آن خود کنند؛ این نهاد ضد سینمایی و ضد صنفی باید برای همیشه تعطیل شود و این خواسته قاطبه اهالی سینما از آقای محمد خزاعی است.

چهره پرداز فیلم سینمایی «پسر مریم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین آرزوی من و بخش کثیری از اهالی سینما تعطیلی خانه سینما است چرا که سال ها جز درد و رنج و تلخکامی چیزی از این نهاد ضد صنفی و ضد سینمایی ندیده ایم و نمی خواهیم جوانانی که با هزار امید و انگیزه وارد سینما می شوند مانند ما آرزوهای شان بر باد برود و عمرشان را در این نهاد هدر بدهند.

وی ادامه داد: آنچه در خانه سینما حرف اول و آخر را می زند باندبازی است. سینماگرانی که سالم و سلامت باشند زورشان به مافیای قدرتمند و شاه نشین خانه سینما نمی رسد و شنیدن اسم خانه سینما تن شان را به لرزه می اندازد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه خانه سینما در تمامی طول دوران حیاتش کوچکترین قدمی برای رفع معضلات صنفی و رسیدگی به امور رفاهی و معیشتی سینماگران نداشته است اظهار داشت: سال های سال مدیران این نهاد از مواهب سینما استفاده کردند و شعارهای زیبا دادند اما در عمل کوچکترین گامی برای سینماگران برنداشتند. آقای خزاعی باید بدانند اگر قرار بود این نهاد کاری برای سینما و سینماگران کند در این سال ها کرده بود و دیگر نباید بیش از این به عده ای خاص اجازه بدهند که در این نهاد جولان داده و حق و حقوق سینماگران را بیش از پیش پایمال کنند.

علامی تصریح کرد: خانه سینما که در بدو تأسیس اش قرار بوده پلی ارتباطی میان هنرمندان و وزارت ارشاد باشد این روزها محلی شده برای چپاول بیت المال و سودهای کلانی که تنها به مدیرانش می رسد. خانه سینما هیچ نشانی از فرهنگ و هنر ندارد و مکانی است که تنها از زورگویان و غارت گران و متخلفان حمایت می کند.

وی متذکر شد: ما امیدوارم آقای خزاعی برای اینکه حرف دل و دردهای اهالی راستین سینما را بشنوند بدون واسطه گری خانه سینما دیداری با هنرمندان ترتیب بدهند تا در جریان راستین همه امور این نهاد ضد سینمایی و ضد صنفی قرار بگیرند. آقای خزاعی باید بدانند خانه سینما نه تنها هیچ دردی از سینماگران درمان نکرده بلکه روز به روز و ساعت به ساعت به دردهای ما اضافه نیز کرده است.

این چهره پرداز تأکید کرد: مهمترین مسأله در مورد خانه سینما این است که وجود آن هیچ جنبه قانونی ندارد و مسئولانش حتی اساسنامه این نهاد را هم قبول ندارند و همواره برخلاف اساسنامه فعالیت می کنند و هیچ کس هم پاسخگوی اعتراضات برحق سینماگران در این باره نیست. مسئولان خانه سینما در تصمیم گیری انجمن ها دخالت مستقیم دارند و تنها از متخلفان و زورگویان و بله قربان گویان حمایت می کنند.

علامی در انتهای این گفتگو متذکر شد: آدم های سالم در خانه سینما مهجور واقع شده و هیچ جایی ندارند. خانه سینما هیچ تدبیری برای رفع مشکلات مالی و معیشتی سینماگران نداشته و همین باعث شده تا اعضای بسیاری از صنوف این روزها در خیابان ها مشغول دستفروشی باشند! خانه سینما خانه رنج و عذاب سینماگران است و ما از مسئولان دولت انقلابی سیزدهم متوقع هستیم که هرچه سریع تر این خانه زر و زور را تعطیل کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.