این منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کسانی که از ابتدا اصرار به ثبت صنوف خانه سینما در ذیل وزارت کار کردند عملی اشتباه و نادرست داشتند. اصناف سینمایی چه سنخیتی با وزارت کار دارند که باید زیر نظر وزارت کار ثبت شوند؟ این نهاد فرهنگی و هنری که بودجه اش توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین می شود چرا باید اساساً در ذیل وزارت کار فعالیت کند و اعضای هنرمندش به عنوان کارگر شناخته شوند؟
وی ادامه داد: پرسش اساسی اینجا است که زیر نظر وزارت کار رفتن چه دستاوردی برای صنوفی که در آنجا ثبت شده اند داشته است؟ چه مواهبی از وزارت کار به آن ها رسیده؟ آیا وزارت کار در این ۲ سالی که از کرونا می گذرد یک بار به داد صنوفی که در زیرمجموعه اش ثبت شده اند رسیده است؟ یک بار یک بن خرید کالا برای آن ها در نظر گرفته است؟ باید دید چه کسانی چه منافعی از این ثبت شدن در ذیل وزارت کار می برند که اصرار بر انجام این قضیه دارند.
فاضلی سپس با اشاره به عدم شفافیت مالی در عملکرد هیأت مدیره خانه سینما طی سال های اخیر متذکر شد: یکی از مصائب دیگر که باعث اختلافات گسترده در خانه سینما شد عدم شفافیت مالی مدیران این نهاد بود به نحوی که هنوز مشخص نشده عیدی های میلیاردی که وزارت ارشاد برای اختصاص به یکایک اهالی سینما در اختیار آن ها قرار داده صرف چه کاری شده است؟ به خصوص اینکه بخش کثیری از اهالی سینما بارها اعلام کرده اند که ریالی از این عیدی ها نصیب شان نشده است.
این سینماگر خاطرنشان کرد: آنچه امروز بسیار ضروری به نظر می رسد اینکه دیگر هیچ وزارتخانه و نهاد و ارگانی حتی یک ریال نباید به هیأت مدیره و مدیرعامل خانه سینما بودجه بدهد و اگر قرار است کمکی به اصناف شود باید مبالغ آن به صورت مستقیم به دست اعضای صنوف برسد.
وی سپس با بیان اینکه آقای خزاعی باید در این برهه حساس کنونی تکلیف خانه سینما را یک بار برای همیشه روشن کند و جلوی مفسده های بیشتر در این نهاد را بگیرد اظهار داشت: آنچه می تواند بسیار مثمرثمر باشد اینکه آقای خزاعی باید خانه سینما را مستقیماً زیر نظر سازمان سینمایی ببرند در واقع خانه سینما باید یکی از نهادهای تابعه سازمان سینمایی شود و اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل آن باید توسط شخص رئیس سازمان سینمایی انتخاب شوند، این اتفاق در این بحران عظیم کنونی تنها راه نجات خانه سینما است.
ارسال نظر