دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

سینماگران و انتقاد از خانه سینما/۱۲

روزبهانی: خانه سینما ضمن نداشتن وجاهت قانونی، طی سال های حیاتش دستاوردی برای سینماگران نداشته است/ هزارفامیل جلوی شایسته سالاری در سینما را گرفته اند

محسن روزبهانی

سینماپرس: محسن روزبهانی طراح جلوه های ویژه با انتقاد شدید از عملکرد خانه سینما گفت: خانه سینما ضمن اینکه فاقد وجاهت قانونی است، طی سال های حیاتش دستاوردی برای سینماگران نداشته است و مسئولان سینمایی دولت سیزدهم باید تکلیف این نهاد را که عنوان صنفی را با خود به یدک می کشد اما هیچ عملکرد صنفی نداشته و ندارد و تنها بودجه های بیت المال را هدر می دهد با اقتدار روشن کنند و اجازه ندهند تنها تعداد اندکی افراد خاص از مواهب خانه سینما استفاده کنند.

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «یتیم خانه ایران» و «به وقت شام» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کمترین کاری که مسئولان خانه سینما می توانستند انجام دهند اما از آن سر باز زدند این بود که در بحران کرونا با ارگان ها، نهادها، سازمان ها و... وارد مذاکره شوند تا بتوانند بخشی از مشکلات معیشتی و رفاهی سینماگران بیکار و خانه نشین را حل کنند اما این کار را نکردند.

وی ادامه داد: سال های سال است وعده های شیرینی در خصوص تأمین امنیت شغلی و تأسیس صندوق بیمه بیکاری توسط مسئولان این نهاد داده شده اما این وعده ها راه به جایی نبرده است. پیشکسوت ها همواره مورد بی مهری و بی توجهی مدیران این نهاد بوده اند و خلاصه کلام اینکه هیچ کس به فکر این نبوده که امورات زندگی سینماگران باید چطور بگذرد.

روزبهانی تصریح کرد: وقتی یک نهاد که قرار بوده ماهیت صنفی داشته باشد حداقل های مورد نیاز صنوف را برای آن ها تأمین نمی کند بود و نبودش چه تفاوتی دارد؟ قطعاً نبودنش بهتر از بودنش است چرا که بودجه های بیت المال برای نگهداری آن نهاد هدر نمی شود.

این سینماگر سپس با بیان اینکه هیچ آینده روشنی برای ما وجود ندارد اظهار داشت: برخی از بچه ها از روی ناچاری و بیکاری زیر قیمت، نرخ می دهند تا با آن ها قرارداد ببندد. این ها همه از سر ناچاری و گرفتاری است و این مسئولان هستند که باید تدبیری برای برون رفت از این اوضاع اسفبار داشته باشند.

وی تصریح کرد: هزارفامیل جلوی شایسته سالاری در سینما را گرفته اند و این وظیفه مسئولان دولت سیزدهم است که جلوی این باندبازی ها و ویژه خواری ها را بگیرند و حق را به حقدار بدهند.

طراح جلوه های ویژه فیلم های سینمایی «۲۳ نفر» و «غلامرضا تختی» در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: دولت مدام نباید بگوید پول ندارم! آن ها باید قدم بردارند. چرا مرتب می گویند خزانه خالی است و بودجه نداریم؟ به هر حال رسیدگی به وضع هنرمندان از جمله مسئولیت های دولت است و باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.