تهیه کننده فیلم های سینمایی «سینما شهرقصه» و «پوست» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان و سیاست گذاران سینما باید با شیب ملایمی نرخ بلیت سینماها را افزایش می دادند تا یک باره مردم با شوک قیمت مواجه نشوند و ریزش مخاطب در سالن های سینما چنین بحرانی نشود.
وی ادامه داد: علاوه بر مسأله افزایش نرخ بلیت یکی دیگر از دلایل عدم استقبال مردم از فیلم های اکران شده در نوروز این بود که پکیج اکران نوروزی کامل نبود. بنده معتقدم این پکیج باید با قابلیت بیشتری تنظیم می شد و فیلم های متنوع تری در این ایام اکران می شدند.
این سینماگر در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری می توان برای برون رفت از این بحران دردناک ارائه داد گفت: راهکار کلی و بلند مدت این است که ما به سمت تنوع محصولات فرهنگی و سینمایی برویم. سینمای ایران این روزها درگیر ۲ گونه فیلم های طنز و سینمای اجتماعی شده؛ فیلم های طنز چارچوبی مشخص و مدل خاصی دارد و برای عده ای قلیل جذابیت دارد اما نمی تواند مخاطب فراگیر داشته باشد. از سوی دیگر در ژانر اجتماعی هم باید از این فضای مرسوم فاصله بگیریم و کمی خلاقیت و نوآوری و تنوع برای مردم داشته باشیم.
مصباح خاطرنشان کرد: سینما زمانی می تواند از بحران بی مخاطبی نجات پیدا کند که ژانرهای جدید و فیلمسازان جوان و جدید بتوانند در آن فعالیت داشته باشند و اگر قرار باشد سینما به همین منوال ادامه مسیر دهد قطعاً محتوم به شکست خواهد بود و زنگ خطر این شکست مدت ها است به صدا درآمده!
تهیه کننده فیلم های سینمایی «یدو» و «بی مادر» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه نباید از نقش شبکه نمایش خانگی غافل شد اظهار داشت: مردم در پلتفرم ها از محصولات متنوعی استفاده می کنند و عادت مردم به تماشای فیلم و سریال در شبکه نمایش خانگی نیز یکی از دلایل دوری شان از سینما است.
وی در پایان افزود: از سوی دیگر سالن های سینما در کشور ما نسبت به سرانه جمیت رتبه به شدت پایینی دارد و از این رو توسعه سالن های سینما می تواند بخشی از بحران موجود در سینمای کشور را التیام بخشد. بی تردید اگر سینما در دسترس همه جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور باشد بخش بیشتری از مردم به سینما می روند و از آن استقبال می کنند.
ارسال نظر