یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

بحران مخاطب در سینما/۶

لشکری قوچانی: عدم رایزنی مدیران سازمان سینمایی با سایر نهادهای حاکمیت برای تبلیغات آثار سینمایی باعث مهجور شدن بیش از پیش سینما شده است

منصور لشکری قوچانی

سینماپرس: منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در پی عدم استقبال چشمگیر مردم از فیلم های اکران نوروزی و حضور حدود تنها یک درصد از افراد جامعه در سالن های سینما گفت: فقدان تبلیغات جدی برای آثار سینمایی یکی از عللی است که باعث دوری مردم از سالن ها شده و عدم رایزنی مدیران سازمان سینمایی با سایر نهادهای حاکمیت برای تبلیغات آثار سینمایی باعث مهجور شدن بیش از پیش سینما شده است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کوچه بی نام» و «قاتل اهلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بخش عمده ای از مردم اگر سراغ فیلم و سینما نمی روند به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب در خصوص بازگشایی سینماها است.

وی ادامه داد: راهکار نجات سینما از بحران کنونی تبلیغات است. بخشی از این تبلیغات بر عهده سازمان صدا و سیما است، بخش دیگری بر عهده شهرداری و بخش دیگری بر عهده وزارت ارتباطات اما متأسفانه هیچ یک از این نهادها به سینما کمک نمی کنند. این اتفاق هم دو دلیل دارد اول اینکه هر نهادی تنها به فکر درآمدزایی برای خویش است و دوم اینکه مدیران سینمایی تدبیری برای رایزنی و ایجاد تعامل با این نهادها ندارند.

لشکری قوچانی در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: عدم آسایش و رفاه مخاطبان در سالن های سینما، گرانی سینما و رشد قیمت نامتعارف بلیت و... از دیگر عواملی است که مردم را از سالن های سینما دور کرده است. سینما نسبت به پولی که یک خانواده برای حضور در آن هزینه می کنند برایشان بهره وری ندارد و همین باعث می شود تا مردم تفریح دیگری را جایگزین سینما کنند که هم ارزان تر باشد و هم بهره وری بیشتری برایشان داشته باشد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خط ویژه» و «هفت ماهگی» در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه نیازمند تأسیس کارگروهی برای تبلیغات هستیم خاطرنشان کرد: ورود پول های مشکوک به سینما، تولیدات سطحی و... از دیگر دلایل دوری مردم از سینماها است اما با این همه اگر سینما تبلیغات درستی داشته باشد می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند درست همانطور که شبکه نمایش خانگی با آثار سطحی و پیش پاافتاده اش توانسته مخاطب انبوهی داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.