چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

پایه های سست خانه سینما و بیم حذف اعضا از صندوق اعتباری هنر/۲

عباسی: تشدید بی رحمی ها توسط نهادهایی که قرار بوده حامی سینماگران باشند روح و روان مان را زخم کرده است/ بسیاری از بزرگان سینما به نان شب محتاجند!

پیمان عباسی

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس سینما در خصوص حذف خدمات صندوق اعتباری هنر برای عده ای از سینماگران و شنیده شدن خبرهایی مبنی بر تعلیق عضویت بخش کثیری از اعضای خانه سینما گفت: بدترین شغل در ایران سینماگر بودن است؛ ما واقعا شغل بسیار بدی داریم! در هر صنفی هرچه اعتبار و سابقه افراد بالاتر می رود دستمزد و احترام و جایگاه شان افزایش پیدا می کند اما در ایران هرچه از سن ما می گذرد احتمال فلاکت و بدبختی مان بیشتر می شود؛ تشدید بی رحمی ها توسط نهادهایی که قرار بوده حامی سینماگران باشند روح و روان مان را زخم کرده است و من امیدوارم در این بازار مکاره فریادرسی پیدا شود و توجهی به ما درماندگان داشته باشد!

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «مرد نقره ای» و «توفیق اجباری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر کاری با هر عنوانی که به حذف و پالایش اعضای خانه سینما و صندوق اعتباری هنر منجر شود فاجعه آمیز است. در این بحران اقتصادی و بحران بیکاری نباید دردی به دردهای سینماگران اضافه کرد!

وی ادامه داد: مدیران فرهنگی و سینمایی، دست اندرکاران خانه سینما و صندوق اعتباری هنر و... به جای آنکه تدبیری برای رفع بحران مالی و معیشتی سینماگران بخت برگشته داشته باشند حالا با ارسال پیامک تهدید به هرس کردن بی رحمانه اعضای بیکار کرده اند! این اتفاق دردناک فی نفسه در ذات سینما است اما افسوس که روز به روز شکل پیچیده تر و بحرانی تری به خود می گیرد.

عباسی سپس با بیان اینکه باعث شرمساری است که بسیاری از بزرگان سینما به نان شب محتاجند تصریح کرد: چرا برخی مدیران با ندانم کاری های شان به این افراد بیش از پیش آسیب می زنند؟ چرا این آسیب رسانی ها شکل قانونی به خود گرفته؟ در خیلی از کشورها وقتی هنرمندی فقط یک کار می کند چنان منفعتی می برد که حد ندارد اما اینجا سینماگران باید ترس از این داشته باشند که مبادا بیمه یا عضویت شان تعلیق شود!

این فیلمنامه نویس متذکر شد: آقایان فراموش نکنید که قرار بوده صنف حمایت گر باشند نه آسیب زننده! من امیدوارم خدا یکایک کسانی را که تصمیم به این کار زشت و زننده گرفته اند به راه راست هدایت کند.

وی در پایان این گفتگو افزود: این روزها بسیار تلخ و پر رنج است؛ ما باید مرهمی برای زخم های هم باشیم. ما باید دردهای یکدیگر را التیام بخشیم و برای هم دل بسوزانیم نه اینکه یکدیگر را به آتش بکشیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.