دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

پایه های سست خانه سینما و بیم حذف اعضا از صندوق اعتباری هنر/۶

براتی: نهادها به جای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر سینما توجه خود را تنها به برخی سلبریتی ها و چهره ها معطوف می کنند/ خانه سینما بخشی از اهالی سینما را هنرمند نمی داند!

محرم براتی

سینماپرس: محرم براتی دبیر کانون پخش کنندگان سینمای ایران در خصوص حذف خدمات صندوق اعتباری هنر برای عده ای از سینماگران و شنیده شدن خبرهایی مبنی بر تعلیق عضویت بخش کثیری از اعضای خانه سینما گفت: باعث تأسف است که نهادها به جای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر سینما توجه خود را تنها به سلبریتی ها و چهره های مطرح معطوف می کنند؛ صندوق اعتباری هنر رسماً توجه خود را به سمت چهره های مطرح و سلبریتی ها معطوف کرده و از نام آن ها برای خود اعتبار کسب می کند و اگر به ضعفای سینما توجهی ندارد به این علت است که فکر می کنند صدای ضعیفان را کسی نمی شنود و بود و نبودشان در سینما بی اهمیت است!

براتی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران صندوق اعتباری هنر باید بدانند اعتبار این صندوق از اعضایش است! هر نوع حذف و پالایش تحت هر عنوانی و به هر علتی زیبنده هنرمندان این سرزمین نیست و بی شک هر کسی در هر زمانی توانسته به هر نحوی عضویت این صندوق را به دست آورد محق است که تا پایان عمر از هر خدمتی که به سایر اهالی هنر می شود برخوردار باشد.

این سینماگر با انتقاد از برخی اتفاقات در صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: شنیده شده شب عید نوروز این صندوق برای عده ای از چهره های مطرح کارت های تبریک و شیرینی و گل و... فرستاده! این کار چه معنایی دارد؟ چرا سایر اهالی فرهنگ و هنر که عضو صندوق هستند اما جزو سلبریتی ها محسوب نمی شوند نتوانستند از این مواهب بهره مند شوند؟

وی خاطرنشان کرد: این از عدالت و انصاف به دور است که صندوق اعضای ضعیف مثلاً تدارکات چی های سینما رسیدگی نکند اما به فلان سلبریتی برسد! آیا واقعاً شهرت و عنوان هنرمندان برای مدیران صندوق مهم است؟

این پخش کننده سینما تأکید کرد: صندوق اعتباری هنر برای پرداخت رقم کمتر به اعضایش اقدام به حذف اعضا کرده اما تأسف بار آنجا است که این حذف از پایین به بالا صورت می گیرد یعنی به جای اینکه اول قشر قوی و مرفه حذف شوند آن ها در حال حذف قشر ضعیف هستند.

براتی متذکر شد: صندوق اعتباری هنر باید پناهگاه و مأمن هنرمندان باشد اما افسوس که مدیران صندوق حتی برخی از هنرمندان بنام و پیشکسوت را نمی شناسند و همین هدایای نوروزی خود را برای آن ها واریز نکرده اند.

وی افزود: اگر زمانی ثبت نام بی ضابطه در صندوق اعتباری هنر صورت گرفته مابقی هنرمندان نباید تاوان این خطا را بدهند. هنر کارت ایده بسیار خوبی در صندوق اعتباری بود که می توانست در صورت درست اجرایی شدن مواهب زیادی برای اهالی فرهنگ و هنر داشته باشد اما افسوس و دریغ که امروزه به جای مواهب شاهد چنین پدیده ای هستیم!

براتی در پایان این گفتگو متذکر شد: وقتی خانه سینما همه بخشی از سینما را هنرمند نمی داند و توزیع اقلام اهدایی توسط نهادهای مختلف در آن به صورت عادلانه صورت نمی گیرد مشخص است که صندوق اعتباری هنر هم با سینماگران چنین برخوردی داشته باشد! من امیدوارم در نهایت مدیران بالادستی در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی جلوی این قبیل اتفاقات نامبارک را بگیرند و اجازه ندهند شأن هنرمندان بیش از این دچار آسیب شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.