دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

پایه های سست خانه سینما و بیم حذف اعضا از صندوق اعتباری هنر/۹

عظیمی نژاد: هنرمندان در کشورمان جایگاه به شدت ناپایدار و نامشخصی دارند/ در شرایط فعلی مطرح کردن بحث حذف هنرمندانی که چند سال کار نکرده اند خارج از دایره انصاف است

آریا عظیمی نژاد در نشست خبری فیلم انیمیشن«شاهزاده روم»

سینماپرس: آریا عظیمی نژاد آهنگساز سینما در خصوص حذف خدمات صندوق اعتباری هنر برای عده ای از سینماگران و شنیده شدن خبرهایی مبنی بر تعلیق عضویت بخش کثیری از اعضای خانه سینما گفت: ما اگر نیم نگاهی به تاریخ سینما در کشورمان بیندازیم متوجه می شویم که هنرمندان در کشورمان جایگاه به شدت ناپایدار و نامشخصی دارند؛ حتی دیده شده بازیگران که جلوی دوربین هستند و برای مردم بسیار محبوب، در اواخر عمر دچار مشکلات مالی شده و در مضیقه شدید به سر می بردند و در عین اجاره نشینی نمی توانستند از پس مخارج زندگی شان برآیند! در این میان وضعیت کسانی که در پشت صحنه ها کار می کردند بسیار خطرناک تر و وخیم تر بوده و هست.

آهنگساز فیلم های سینمایی «میم مثل مادر» و «پارک وی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک همه هنرمندان از جهت انسانی باید به صورت همه جانبه حمایت شوند و تمام سازمان ها و نهادها و ارگان های سینمایی باید دست در دست هم دهند و تدبیری عاجل برای رفع بحران از زندگی هنرمندان داشته باشند.

عظیمی نژاد سپس با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی مطرح کردن بحث حذف هنرمندانی که چند سال کار نکرده اند خارج از دایره انصاف است تصریح کرد: ما نباید فراموش کنیم که همچنان با کرونا درگیز هستیم و تبعات کرونا از نظر کاری و اقتصادی با ما همراه است. اینکه برخی می بینند تلفات کرونا کمتر شده نباید احساس کنند که کرونا از بین رفته و زندگی ها به حالت عادی بازگشته است؛ ما سال های بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و تبعات این سال ها سخت تا سال ها بعد همراه ما خواهد بود و از این رو باید با توجه به شرایط گذشته برای آینده تصمیم بگیریم!

این عضو کانون آهنگسازان سینمای ایران متذکر شد: تا زمانی که بحران کرونا در جهان به طور کامل برطرف نشود و تمام زندگی ها به روال عادی برنگردد نباید بحث پالایش هنرمندان مطرح شود. به ویژه پیشکسوتان عزیز در هر صنف و رشته ای باید از این پالایش مصون بمانند و مانند گذشته خدمات به آن ها ارائه شود.

وی سپس خاطرنشان کرد: علاوه بر پیشکسوتان مسئولان صندوق اعتباری هنر باید این را در نظر بگیرند که ممکن است عزیزانی باشند که سال ها برای رشد و توسعه سینمای کشور زحمت کشیده اند اما هنوز به سن پیشکسوتی نرسیده اند و در بیکاری به سر می برند؛ خوب قطعاً باید بر این عزیزان هم تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود. باید با احتیاط نسبت به پالایش این افراد تصمیم گیری شود و نباید با بی تدبیری دست به حذف آن ها زد.

عظیمی نژاد در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم بحث پالایش اعضا به تعویق بیفتد و ضمناً حق هیچ کسی به ویژه کسانی که سال ها خاک سینما را خورده اند ضایع نشود. بی شک این کمک های حداقلی مانند بیمه باید به همه هنرمندان به صورت یکسان اعطا شود و همه هنرمندان بتوانند با کمی آرامش خیال در این روزهای بحرانی روزگار بگذرانند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.