سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

لزوم ایجاد تحول در تولیدات مناسبتی رسانه ملی/۴

شایان فر: بی رمق ترین تولیدات مناسبتی را امسال شاهد بودیم/ اغلب مخاطبان رسانه ملی تماشاگر سریال های قدیمی در شبکه «آی فیلم» هستند

محسن شایان فر

سینماپرس: محسن شایان فر تهیه کننده سینما و تلویزیون همزمان با پایان پخش سریال های مناسبتی نوروزی و آغاز پخش سریال های ماه مبارک رمضان در خصوص لزوم ایجاد تحول در تولیدات مناسبتی رسانه ملی گفت: متأسفانه بی رمق ترین تولیدات مناسبتی را در عید نوروز و ماه رمضان امسال شاهد بودیم؛ البته همواره وضعیت به این گونه است که سال به سال می گوییم دریغ از پارسال چرا که مرتب شاهد افت کیفی و محتوایی آثار تلویزیونی هستیم و مخاطبان دیگر رغبتی به تماشای این برنامه ها ندارند.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «خسته دلان» و «حکایت های کمال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی رغبتی مخاطبان نسبت به سریال های مناسبتی به ویژه سریال های ماه مبارک رمضان در حالی است که جامعه مذهبی ما به دلیل دیانت شان در این ایام همگی به سمت تلویزیون می روند و تمایل شان این است که تنها مخاطب برنامه های رسانه ملی باشند و سایر ابزارهای رسانه ای دیگر از جمله ماهواره را کنار بگذارند.

وی ادامه داد: اما متأسفانه بی تدبیری مدیران رسانه ملی و ساده انگاری آن ها برای تولید سریال ها و سایر برنامه های مناسبتی باعث شده تا روز به روز از میزان مخاطبان رسانه ملی کاسته شود.

شایان فر سپس با بیان اینکه زیبایی مناسبت سازی به این است که در آن سریال پیامی متناسب با آن مناسبت نهفته باشد اظهار داشت: این آگراندیسمان کردن باعث می شود مخاطب روی برنامه فوکوس کند. این اولین ویژگی این نوع کارها است. از سوی دیگر باید برای تولیدات مناسبتی زمان کافی در نظر گرفت. متأسفانه مدیران تلویزیون همواره حدود ۳-۴ ماه قبل از هر مناسبتی یاد این می افتند که باید برای مناسبت پیش رو سریالی تولید کنند و این مسأله باعث افت شدید کیفی آثار می شود.

این سینماگر متذکر شد: بی شک یک سریال زمانی می تواند موفق شود که زمان مناسبی برای نگارش و تولید در اختیار داشته باشد تا به صورت باری به هر جهت به تولید نرسد. مدیران رسانه ملی زمانی می توانند عملکرد درستی داشته باشند که از امسال به فکر مناسبت های سال آینده باشند و تولیدات را سفارش دهند.

این تهیه کننده در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه اغلب مخاطبان رسانه ملی تماشاگر سریال های قدیمی در شبکه «آی فیلم» هستند تصریح کرد: دلیل این اتفاق این است که در سال ها قبل سریال های مناسبتی با وسواس و دقت و احترام ویژه تری برای مخاطب تولید می شدند. در آن زمان سریال ها مردم را جذب می کردند و خیابان ها برای دیدن شان خلوت می شد اما افسوس که سال ها است دیگر شاهد چنین اتفاقی نیستیم.

شایان فر در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم زین پس تدبیری جدی در رسانه ملی اندیشه شود تا بدون اینکه تایم تولید بسوزد بتوانیم به فکر مناسبت های سال های بعد باشیم. امیدوارم دقت بیشتری در نگارش و محتوای سریال ها صورت گیرد تا شاید بتوانیم پس از سال ها فترت دوباره شاهد اوج و شکوفایی رسانه ملی نزد مردم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.