سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

پایه های سست خانه سینما و بیم حذف اعضا از صندوق اعتباری هنر/۱۰

زاهدی: حذف هر عضو از صندوق اعتباری هنر مصداق بارز بی انصافی و بداخلاقی است/ شرم آور است بابت مبالغ حمایتی که به هنرمندان می دهید می خواهید تعدادی را حذف کنید!

حسن زاهدی صدابردار

سینماپرس: حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینما در خصوص حذف خدمات صندوق اعتباری هنر برای عده ای از سینماگران و شنیده شدن خبرهایی مبنی بر تعلیق عضویت بخش کثیری از اعضای خانه سینما گفت: حذف هر عضو از صندوق اعتباری هنر مصداق بارز بی انصافی و بداخلاقی است! در این بحران کرونا و روزهای سخت بیکاری و خانه نشینی سینماگران و در این اوضاع اسفبار اقتصادی به جای اینکه هوای همه اعضای تان را داشته باشید می خواهید کسانی را که چند سال است نتوانسته اند کار کنند حذف کنید؟ آیا از نظر شما هنر تاریخ مصرف دارد؟

صدابردار فیلم های سینمایی «درباره الی» و «چهارشنبه سوری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شنیده ام هنرمندان بالای ۶۰ سال پالایش نمی شوند! این باید شامل همه هنرمندان باشد؛ مثلاً کسی که ۵۹ سال دارد اما ۱۰ سال است نتوانسته کار کند چرا باید پالایش شود؟ زن و بچه او چطور باید روزگار بگذرانند؟ این چه صندوق حمایت از هنرمندانی است که اینطور هنرمند را اذیت می کند؟

وی ادامه داد: در شرایطی که باندبازی در سینمای ایران بیداد می کند و هر هنرمندی نمی تواند سر کار برود و کار کند حذف هنرمندان به بهانه اینکه چند سال کار نکرده اند بسیار اشتباه و نادرست است.

زاهدی سپس با انتقاد شدید از این قبیل تصمیمات خلق الساعه اظهار داشت: مسئولان دولت و کسانی که داعیه دار حمایت از هنرمندان هستند باید بروند رانت خواران و پولشویان را از سینما بیرون کنند! باید بساط از مابهتران که هیچ ربطی به هنر و هنرمند ندارند و هنرمندان را به بردگی می گیرند جمع کنند. باید در تجارت خانه برخی اشخاص که به اسم هنر مشغول تجارت هستند را گل بگیرند نه اینکه زورشان را به هنرمند گنجشک روزی برسانند.

این سینماگر تصریح کرد: شرم آور است بابت این کمک های اندک حمایتی که به هنرمندان می دهید می خواهید تعدادی را حذف کنید! شما برای این مبالغ کم هزاران منت بر سر سینماگران بی پناه گذاشته و می گذارید و آبروی آن ها را برده و می برید حالا همین را هم می خواهید از آن ها دریغ کنید؟

وی در پایان این گفتگو افزود: من بسیار متأسفم که در روزگاری زندگی می کنم که باید شاهد چنین بی اخلاقی ها و بی عدالتی هایی باشم. این بسیار تلخ است که روز به روز شراط ناراحت کننده تری برای هنرمندان به وجود می آید و روز به روز عرصه بر آن ها تنگ تر می شود. مدیرانی که این تصمیم ها را می گیرند باید بدانند که خدا را خوش نمی آید و باید روزی پاسخگوی این اعمال شان در پیشگاه خداوند باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.