سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

لزوم پرهیز از اقدامات نمایشی در حوزه فرهنگ و هنر/۱۰

تن: وقتی باندبازی و زدوبند و رفاقت در تعیین مدیران نقش کلیدی دارد معلوم است که آن مدیر فاقد تخصص و دانش دست به اقدامات نمایشی می زند

محمد تن

سینماپرس: محمد تن فعال سینما در پی تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از اقدامات نمایشی مسئولان گفت: وقتی باندبازی و زدوبند و رفاقت در تعیین مدیران نقش کلیدی دارد معلوم است که آن مدیر فاقد تخصص و دانش دست به اقدامات نمایشی می زند؛ یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما طی تمامی سال هایی که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد این است که در حوزه فرهنگ و هنر مدیران متخصص و دارای سواد مدیریتی را به جز مواردی معدود به کار نگرفته ایم و همین مسأله باعث ایجاد بحران و تشتت در این حوزه شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اقدام نمایشی از سوی هر مدیری مصداق بارز فریبکاری است؛ مدیری که نمی تواند کار انجام دهد برای اینکه خود را مهم جلوه دهد و مورد تشویق بالادستی های خود قرار بدهد با اقدام نمایشی سعی در فریب دادن دیگران دارد.

تن با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر به قهقرا رفته است اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل نابودی حوزه فرهنگ و هنر این است که اغلب مدیرانی که در این عرصه فعالیت دارد تنها وعده می دهند و هیچ اقدام درست و عاجلی را از سوی آن ها شاهد نیستیم. همیشه ما با مدیرانی در حوزه فرهنگ و هنر روبرو هستیم که با چند جمله کلیشه ای به استقبال پرسش گری و مطالبات برحق هنرمندان و اهالی رسانه می آیند از جمله آنکه می گویند «در دست اقدام است»، «انجام خواهیم داد»، «در حال تبیین و ترسیم سیاست های سال های آتی هستیم» و...

وی متذکر شد: متأسفانه این قبیل مدیران خود را مهم و بزرگ نیز می پندارند و اصلاً ایرادات و اشتباهات فاحش شان را قبول ندارند و بر این باورند که بهترین فردی هستند که برای مدیریت حوزه کاری خود به کار گرفته شده اند.

تن یادآور شد: این در حالی است که رسم در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا این است که مدیران بر اساس گذشته شفاف شان به کار گرفته می شوند. در کشورهای دیگر معمولاً مدیرانی برای پست های کلیدی و حساس به کار گرفته می شوند که دستاوردهای قابل قبولی داشته باشند اما در کشور ما دوستی و باندبازی و روابط پشت پرده در تعیین پست و سمت مدیران موثر است.

این فعال سینمایی خاطرنشان کرد: یک مدیر موفق مدیری است که به فکر بیلان دادن به مدیران بالادستی اش نباشد؛ با ارائه آمار و ارقام سعی در فریب افکار عمومی و رسانه ها نداشته باشد، بله قربان گو نباشد و دلش برای رشد و توسعه حوزه مرتبط با مدیریتش بتپد.

تن تأکید کرد: متأسفانه سینمای ایران در تمامی سال هایی که از پیروزی انقلاب می گذرد به صورت کلی شاهد حضور مدیران انقلابی و جهادی نبوده و این بزرگترین آفتی است که سینمای ایران به خود دیده است. ما در سینمای ایران نیاز به مدیرانی متعهد و آگاه و دانشمند و باخرد داریم و تا موقعی که این قبیل مدیران به کار گرفته نشوند روز به روز باید شاهد اضمحلال بیشتر این حوزه باشیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: یک مدیر سینمایی نباید بی تعهد باشد؛ مدیری به درد سینما می خورد که دلسوز نظام و انقلاب باشد و اجازه ندهد عده ای کاسبکار فرهنگ و هنر کشور را چنین به سخره بگیرند و فضاحت های آنچنانی رقم بزنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.