تهیه کننده فیلم های سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» و «زندان زنان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر سینمای ایران از نظر تولید مشترک با سایر کشورها توانسته راه به جایی ببرد و یا اگر برخی فیلم های سینمای ایران طی این سال ها در کشورهای غربی اکران شده اند هرگز به دلیل تأسیس غرفه سینمای ایران در بازارهای جهانی و حضور برخی افراد خاص به عنوان نماینده سینمای ایران نبوده و نیست.
وی یادآور شد: شاید در سال های ابتدایی انقلاب حضور سینمای ایران در بازارهای جهانی برای شناساندن سینمای ایران موثر بود اما بعداً این اتفاق شکل تفریح و گردش به خود گرفت به نحوی که برخی آقایان که مثلاً به نمایندگی از سینمای ایران به این جشنواره ها می روند بعد از اینکه وارد آن فضا می شدند غیب شان می زد و یکی دو ساعت می آمدند و سری به غرفه ها می زدند و دیگر خبری از آن ها نبود.
تسلیمی تأکید کرد: بنده باز هم عرض می کنم اگر فیلمی از سینمای ایران موفق شده در عرصه های جهانی به هر شکلی بدرخشد هرگز به دلیل حضور ایران و چتر سینمای ایران نبوده و نیست و مدیران نباید با این گونه حرف ها افکارعمومی را فریب دهند.
این سینماگر با بیان اینکه نگذارید برخی به اسم کار برای سینما به تفریح و گردش بروند تصریح کرد: بنده شخصاً با هدررفت بیت المال کاملاً مخالفم و معتقدم باید جلوی این هزینه های زائد گرفته شود. مدیران سینمایی نباید این بودجه ها را اینطور هدر کنند. دلسوزان سینما و مملکت باید فکر بهینه ای برای رشد ایران در عرصه جهانی داشته باشند نه اینکه به صورت کلیشه ای بروند و بودجه ای صرف کنند و فکر کنند این حضور موثر است.
بازیگر فیلم های سینمایی «وقتی همه خوابیم» و «چهره» در پایان این گفتگو افزود: معمولاً در همه دنیا بخش خصوصی است که برای تولید مشترک و فروش فیلم و... رایزنی می کند. اما از آنجا که بخش خصوصی در کشور ما پایگاه مستقل ندارد همواره دولتی ها با هزینه کرد از بیت المال به این جشنواره ها اعزام شده اند؛ باید جلوی این اتفاق گرفته شود و مسئولان باید به جای گسیل کردن برخی افراد خاص به اسم نماینده سینمای ایران شرایط را برای حضور بخش خصوصی در جشنواره ها تسهیل کنند و ریالی هم بابت این حضور از بیت المال خرج نکنند.
ارسال نظر