سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

لزوم جلوگیری از شوآف به اسم سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۹

سالور: حضور سینمای ایران در بازارهای فیلم جشنواره های جهانی جز اتلاف بودجه بیت المال و خوش گذرانی برخی مدیران هیچ عایدی ندارد

ساسان سالور

سینماپرس: ساسان سالور تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی و هدررفت بودجه های بیت المال گفت: حضور سینمای ایران در بازارهای فیلم جشنواره های جهانی جز اتلاف بودجه بیت المال و خوش گذرانی برخی مدیران هیچ عایدی ندارد! فقط چند نفر از مدیران و نزدیکان دستگاه های دولتی چند روزی به سفر می روند و از جیب مردم تفریح می کنند و پول هتل و گشت و گذار و خورد و خوراک آن ها از بیت المال تأمین می شود و در نهایت هم هیچ دستاورد قابل قبولی برای سینمای ایران مشاهده نمی شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بدرود بغداد» و «سه کام حبس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دهه های متمادی است که سینمای ایران در بازارهای فیلم جشنواره های جهانی شرکت می کند اما این شرکت هرگز هیچ سود و عایدی مثبتی برای سینمای ما در پی نداشته است و تنها هزینه های هنگفتی از جیب مردم برای حضور در این رویدادها مصرف شده است.

سالور با بیان اینکه پخش بین المللی فیلم یک علم است و این گونه نیست که هر شخصی به واسطه برخی ارتباطات بتواند به جشنواره ها برود و برای پخش بین المللی فیلم ها رایزنی کند اظهار داشت: زمانی که خودمان نتوانیم پیگیری کنیم و پخش بین الملل را به دست کارشناسان واقعی بسپاریم این اتفاقات می افتد و ما فقط شاهد هدر رفت بودجه های بیت المال خواهیم بود.

این سینماگر تصریح کرد: متأسفانه مدیران سینمای ایران همواره به حرف های دغدغه مندانه و دلسوزانه اهالی سینما بی توجه بوده و هستند و هر کس که سکان فرهنگ و هنر کشور را در دست می گیرد دوست دارد تجربیات غلط قبلی ها را پیگیری کند که یکی از تجربیات غلط همین حضور در جشنواره های جهانی است.

وی خطاب به مدیران سینمایی گفت: حرف های ما را بشنوید! نگذارید عده ای برای پر کردن بیلان کاری مجموعه های دولتی به این جشنواره ها بروند و در این اوضاع اقتصادی از جیب مردم هزینه کنند. حضور در بازارهای فیلم جشنواره های جهانی هرگز باعث نمی شود که ما محصولات فرهنگی مان را به دنیا عرضه کنیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «هایلایت» و «تمشک» تأکید کرد: بودجه های کشور را بیخود و بی جهت مصرف نکنید. اینقدر به فکر میز و صندلی و پست و سمت های تان نباشید. تصمیمات تان تنها به حفظ میز و صندلی های تان بازنگردد. این تصمیم ها جز ضرر زدن به بیت المال هیچ دستاوردی ندارد.

سالور در پایان این گفتگو افزود: همه سینماگران به خوبی می دانند اگر سینمای ایران در این بازارها شرکت نکند هیچ اتفاقی نمی افتد. اما آن ها که منافع شخصی شان در گرو حضور در این بازارها است مدیران را مجاب می کنند که هزینه های هنگفتی را به یورو و دلار در اختیار آن ها بگذارند تا آن ها به این سفرها بروند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.