چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

لزوم ریل گذاری برای حضور در عرصه جهانی/۵

توکلی: بروکراسی های پیچیده سازمان سینمایی هنرمندان وطن دوست و خلاق را له می کند/ اگر انقلاب اسلامی نبود ما این همه دستاورد در کشور نداشتیم

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص سیاه نمایی برخی فیلمسازان علیه کشور و لزوم ریل گذاری مدیران سینمای ایران برای حضور در عرصه جهانی گفت: بروکراسی های پیچیده سازمان سینمایی هنرمندان وطن دوست و خلاق را له می کند؛ در واقع این بروکراسی های پیچیده است که مانع تولید و عرضه آثار ارزشمند در راستای تقویت کشور می شود و از این رو باید در ابتدا معضل این سیستم پیچیده و قدیمی را برطرف کرد.

بازیگر فیلم های سینمایی «زیر سقف دودی» و «ماه وش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید اگر انقلاب اسلامی نبود ما این همه دستاورد در کشور نداشتیم؛ دستاوردهای ما در عرصه هنر به خصوص سینما بالا است؛ ما اگر امروز حرف اول را در دنیا می زنیم به دلیل ارزش هایی است که طی این ۴۳-۴۴ سال بعد از انقلاب به دست آورده ایم.

وی ادامه داد: متأسفانه در تمامی این سال ها معضل مدیریت سینما یکی از مسائل بسیار مهم بوده؛ مدیران اگر رشد نکرده باشند فرقه ای نگاه و عمل می کنند. آن ها یا آمرانه با سینما برخورد می کنند و یا سینماگران را به سمت انزوا و تخریب می برند.

توکلی خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش عمده ای از آثار ما چه در سینما و چه در صدا و سیما به ویژه طی ۲-۳ دهه اخیر مخربانه بوده است. سیاه نمایی و نشان دادن زشتی ها در این آثار بیداد می کند و باید در جایی جلوی این اتفاق گرفته شود.

این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه عمدی در کار بوده که هنرمند خلاق در این چرخه یا گم شود یا منزوی شود تصریح کرد: برخی افراد کاری می کنند که هنرمند علیه نظام کار کند. ما باید اشکال را در درون خود جستجو کنیم و اجازه ندهیم که آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «درساژ» و «خانه ابری» متذکر شد: ما نباید فراموش کنیم که مقدمه حضور آثار مخرب در جشنواره های غربی از جمله جشنواره فیلم کن همین ناکامی جوانان در وطن است. ما نباید بگذاریم که جوان در کشور ناکام شود که برود و علیه نظام و کشور و هویت ملی و دینی خود فیلم بسازد. ما باید فرزندان این آب و خاک را حفظ کنیم و با آن ها کنار بیاییم.

وی در پایان این گفتگو افزود: نقدی که من دارم نقد به خودی ها است! اگر این مسئولیت با سازمان سینمایی است آن ها موظف به همکاری و همفکری با هنرمندان هستند تا ما بتوانیم شاهد آثار بهتر و ارزشمندتر در سینمای کشورمان باشیم و امیدوارم که این اتفاق محقق شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.