یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

لزوم ریل گذاری برای حضور در عرصه جهانی/۷

علیمردانی: چرا اجازه می دهیم برخی فیلم ها در جشنواره های جهانی ما را به موضع انفعالی بکشانند؟/ مدیران سینمایی باید جسورانه به جنگ رسانه ای ورود کنند

حسن علیمردانی

سینماپرس: حسن علیمردانی تهیه کننده سینما در خصوص سیاه نمایی برخی فیلمسازان علیه کشور و لزوم ریل گذاری مدیران سینمای ایران برای حضور در عرصه جهانی گفت: چرا اجازه می دهیم برخی فیلم ها در جشنواره های جهانی ما را به موضع انفعالی بکشانند؟ نقش مدیران سینمایی برای مقابله با این اتفاق چیست؟ این ها نکاتی است که باید به صورت ویژه روی آن ها تأمل صورت گیرد تا بتوانیم مانع از مخدوش شدن وجهه فرهنگی کشورمان در جشنواره های جهانی شویم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سلام بر فرشتگان» و «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حال و گذشته سینما بر اساس نفس وجودیش از جمله سرگرمی و... به خوبی قادر است تا فرهنگ سازی کند! حال این فرهنگ سازی می تواند فرهنگ سازی خوب یا بد باشد. اما امروزه سینما در کشور ما از این مسیر واقعی فرسنگ ها فاصله گرفته است و ما باید بپذیریم که بعد سیاسی آن بر تمام وجوهش غلبه یافته به نحوی که در جشنواره ها هویت فرهنگی ما توان مقاومت را از دست داده است.

وی ادامه داد: فیلمی که به ارزش های انسانی، وجدانی وطن دوستی، احترام به عقاید دیگران و... توهین کند چه نوع فیلمی است؟ چرا باید ما را به موضع انفعالی بکشاند؟ در قبال چنین تولیداتی مواضع مدیران سینمایی چیست؟ مدیران سینمایی باید با جسارت و شجاعت اما مستدل و کارشناسانه به این جنگ رسانه ای ورود کنند و به تولیداتی استراتژیک بپردازند که به نظر در ابتدا مشکل اما اگر به صورت فعال و دقیق اعمال شود و به یک روند و سیستم منجر گردد آسان خواهد شد.

علیمردانی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: ریل گذاری وجوه متفاوتی دارد. از فیلمنامه تا پروانه ساخت، چینش عوامل و ساختار خوب و حتی تبلیغات و اکران و نمایش فیلم باید دارای سیاست باشند. اما آیا ما هیچ گاه برای این موارد آماده بوده ایم؟ این پرسشی است که مدیران سینمایی و فرهنگی باید پاسخگوی آن باشند. پاسخ به این پرسش می تواند تکلیف حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی را روشن کند و من امیدوارم که هرچه زودتر با سیاست گذاری متناسب با اهداف کلان فرهنگی و سینمایی کشور تکلیف این مسأله روشن شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.