شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

استمرار مسیر انفعال و وادادگی در بنیاد سینمایی فارابی/۲

مصیری: تشکیلات عظیم فارابی با خیل عظیم حقوق بگیرانش هیچ نفعی برای سینمای ایران ندارد/ شاهد هیچ حرکت مثبتی از این نهاد برای شناخت سینمای ایران در عرصه بین المللی نیستیم!

منوچهر مصیری

سینماپرس: منوچهر مصیری کارگردان سینما در خصوص استمرار مسیر انفعال و وادادگی در بنیاد سینمایی فارابی و عدم هرگونه حرکت مثبت این نهاد در راستای تقویت سینمای کشور گفت: تشکیلات عظیم بنیاد سینمایی فارابی با خیل عظیم حقوق بگیرانش هیچ نفعی برای سینمای ایران ندارد! هیچ گونه فعالیت و کمکی از سوی این نهاد برای رشد و اعتلای سینمای کشور شاهد نیستیم و از این رو صراحتاً عنوان می کنم وجود این نهاد تماماً برای سینمای ما مضر است و مدیران باید در خصوص استمرار فعالیت آن تجدیدنظر کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین خون» و «دنیا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنیاد سینمایی فارابی شاید در اوایل تأسیس اش دستی از اهالی سینما می گرفت و به آن ها کمک های اقتصادی یا فکری می کرد اما سال های متمادی است که شاهد هیچ نوع حرکت و فعالیت مثبت در این نهاد نیستیم و نمی دانم چرا همچنان این بنیاد به حیات خود ادامه می دهد و بخشی از بودجه سینمای کشور صرف این نهاد ناکارآمد می شود؟

وی ادامه داد: بنده خوشبختانه هرگز برای ساخت فیلم های خود به این نهاد رجوع نکردم و از آن ها درخواستی نداشتم چرا که به خوبی می دانم آن ها با اندک بودجه ای که به فیلمسازان می دهند می خواهند روی اثر آن ها نفوذ فکری خود را پیاده کنند و این باعث فشار و صدمه به فیلمنامه ها می شود.

مصیری تأکید کرد: بنیاد سینمایی فارابی همواره فیلمنامه های خاص برخی افراد خاص را مورد حمایت قرار داده و می دهد! بنده معتقدم هر تهیه کننده ای برای ساخت فیلمش خودش باید پول جور کند و به سمت فارابی نرود چرا که تجربه ثابت کرده فیلم هایی که این نهاد تهیه کرده با اقبال عمومی مواجه نشده اند.

این سینماگر در پایان این گفتگو با بیان اینکه شاهد هیچ حرکت مثبتی از این نهاد برای شناخت سینمای ایران در عرصه بین المللی نیستیم تصریح کرد: برخلاف ادعاهای مطرح شده توسط برخی مدیران فارابی اگر حضور افرادی خاص از این نهاد در بازارهای فیلم و جشنواره های جهانی دستاوردی برای سینمای ایران به ارمغان می آورد خوب بود اما نه چنین شده و نه چنین می شود! ضمن آنکه برای حضور فیلم ها در جشنواره های جهانی نیازی به تشکیلات فارابی نیست و هر تهیه کننده ای در بخش خصوصی خودش می تواند با کمی پول خرج کردن در بازارهای فیلم حضور داشته باشد و نباید بودجه بیت المال برای چنین کاری هدر برود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.