چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

وزیر ارشاد مطرح کرد؛

پیش‌بینی جایگاه ادیان توحیدی در قانون اساسی نشان از فرهنگ بالای ایرانیان دارد

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ گفت: در قانون اساسی که مهم‌ترین نقطه تصمیم‌گیری کشور است برای ادیان توحیدی در ابعاد مختلف جایگاه ویژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنفرانس بین المللی ادیان توحیدی گفت: پیشینه زندگی مسالمت‌آمیز و بدون چالش ادیان توحیدی در جغرافیای فرهنگی ایران از سابقه چندهزار ساله برخوردار است. و خشونت‌های مختلف تاریخی سراسر دنیا درحالی رخ داده است که ایران همواره کانون محبت و دوستی پیروان ادیان توحیدی بوده است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سابقه تاریخی ما در زمینه زندگی مسالمت آمیز با پیروان ادیان توحیدی درخشان است و در قانون اساسی که مهم‌ترین نقطه تصمیم‌گیری کشور است برای ادیان توحیدی در ابعاد مختلف تبلیغی، مناسبتی و دینی جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و نمایندگان ادیان توحیدی در کشور ما صرفا از بین پیروان خود انتخاب می‌شوند، و در جایگاهی کاملا برابر، به امر نظارت و تقنین می‌پردازند.

او گفت: پیش‌بینی جایگاه ادیان توحیدی در قانون اساسی نشان از فرهنگ بالای ایرانیان دارد و امتیازات تعیین شده برای پیروان ادیان توحیدی را منت نمی‌دانیم بلکه این ترسیم کننده سیره فرهنگ ایرانی است و آن را مایه مباهات می‌دانیم. در ایران به همه ادیان الهی احترام می‌گذاریم و به پیامبران الهی به نگاه تکریم می‌نگریم و این نشات گرفته از نگاه دینی و سیر و سلوکی تاریخی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.