شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۱

جلالی: در خصوص نحوه حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی دچار غفلت شدیم و سازمان سینمایی باید برنامه ریزی و سیاست گذاری جدی در این زمینه انجام دهد

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی

سینماپرس: حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی حضور فیلم های بدون مجوز و سیاه نما در جشنواره های جهانی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنان زیادی در اقصی نقاط جهان دارد و این دشمنان نمی توانند ثابت و آرامش و عزت مردم ما را ببینند و از این رو با فریب دادن برخی افراد که در حوزه فیلم و سینما کار می کنند تلاش می کنند تصویری سیاه از کشور ما در جشنواره های جهانی ارائه کنند که این اتفاق نیازمند یک برنامه ریزی اساسی برای خنثی سازی توطئه دشمنان نظام و انقلاب است و ما در خصوص نحوه حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی دچار غفلت شدیم و وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید برنامه ریزی و سیاست گذاری جدی در این زمینه انجام دهند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دشمنان بیکار ننشسته اند و هر روزه در حال طراحی نقشه های جدیدی هستند که ملت و کشور ما را تضعیف کنند؛ دشمنان سوژه هایی را در اختیار برخی فیلمسازان می گذارند که اصلاً واقعیت ندارد و حتی در حوزه تخیل مردم ایران هم نمی گنجد؛ فیلمسازان نیز این آثار را در راستای اهداف دشمنان تولید می کنند و در جشنواره های جهانی به نمایش می گذارند.

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه ما نباید اجازه دهیم ارزش ها و مقدسات دینی و ملی مان توسط دشمنان زیر سوأل برود اظهار داشت: دشمن می خواهد از طریق هنر یأس آفرینی کند و سیاه نمایی در خصوص عملکرد نظام مقدس ایران اسلامی داشته باشد؛ آن ها دنبال تفرقه و دوگانگی و چند صدایی بین مسئولان و مردم هستند و می خواهند تفرقه ایجاد کنند. از این رو این وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی است که با ارائه سیاست ها و راهکارهایی مانع جدی برای حضور این نوع فیلم ها در جشنواره های جهانی ایجاد کنند تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: سینمای انقلاب هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله دارد. وزارت ارشاد باید سیاست گذاری و برنامه ریزی جدی برای رشد و توسعه سینمای تراز انقلاب اسلامی داشته باشد. ما با مشکل اساسی در این حوزه مواجه هستیم و مسئولان ارشاد باید فعال تر در این زمینه اقدام و عمل کنند.

وی متذکر شد: مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید کمک کنند تمامی هنرمندانی که فیلمنامه های خوب انقلابی دارند حمایت شوند و آثارشان به تولید برسد و سپس این آثار به صورت گسترده در جهان عرضه شوند تا عموم مردم دنیا نسبت به عظمت انقلاب و ایران اسلامی آگاهی پیدا کنند.

این نماینده مجلس در پایان این گفتگو افزود: متأسفانه در گذشته مجوزهایی داده شده که با فرهنگ و ارزش و باورهای دینی و ایرانی سازگاری ندارند و به همین جهت باید تدبیری صورت گیرد تا این فیلم ها که تعدادشان هم کم نیست و با سهل انگاری یا غفلت مجوز ساخت گرفته اند تصویری مخدوش از ایران اسلامی به دنیا مخابره نکنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.