شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۱۱

سیدزاده: عدم برخورد قاطع باعث شده سینما روز به روز بیشتر از آرمان های انقلاب فاصله بگیرد/ آقایان اگر اندکی غیرت دینی دارید با ناهنجاری ها برخورد کنید

سید امیر سیدزاده

سینماپرس: سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما در پی حضور فیلم های بدون مجوز و سیاه نما در جشنواره های جهانی گفت: عدم برخورد قاطع مسئولان سینمایی باعث شده سینما روز به روز بیشتر از اهداف و آرمان های انقلاب فاصله بگیرد و هرچه بیشتر فرهنگ ملی و هویت دینی ما مخدوش شود؛ تمامی این اتفاقات به دلیل آن است که ظاهراً برای مدیران دغدغه صندلی مهمتر از پیگیری مسائل فرهنگی و توجه به ارزش ها است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خانوم» و «زندگی جای دیگری است» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عده ای از سلبریتی ها به دلیل دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن دست به حرکاتی می زنند که مخالف شئون اجتماعی و فرهنگ ملی و کهن ما است و باعث تأسف است که نه تنها تذکری به آن ها داده نمی شود بلکه شاهد همراهی مسئولان فرهنگی با این ها به دلیل عدم برخورد قاطع شان هستیم!

وی ادامه داد: گویا مسئولان فرهنگی فراموش کرده اند وظیفه اصلی شان صیانت از حفظ ارزش های فرهنگی و اخلاقی و دینی و انسانی است! گویا برای کسی مهم نیست سلبریتی ها وقتی بیرون کشور می روند چه رفتاری می کنند؟ انفعال و عدم برخورد مسئولان فرهنگی باعث شده این قضیه روز به روز نمود بیشتری پیدا کند به نحوی که در جشنواره های مختلف غربی به بهانه های مختلف شاهد حرکات مشمئزکننده سلبریتی ها و نمایش فیلم های سیاهی هستیم که هیچ سنخیتی با جامعه و فرهنگ ملی ما ندارند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه امیدواریم با برخورد قاطع قوه قضائیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی و هر نهادی که مسئول رسیدگی به این نابسامانی هست شاهد برچیده شدن بساط سلبریتی ها و سیاه نماسازان باشیم اظهار داشت: باید برخورد لازم با این افراد متخلف صورت گیرد تا شیرازه فرهنگ و هنر کشور بیش از این دچار گسست نشود.

سیدزاده سپس در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا مدیران فرهنگی و سینمایی فقط وعده برخورد با متخلفان را می دهند و تا به امروز شاهد ممنوع الکاری و ممنوع الخروجی هیچ یک از سینماگران متخلف نبوده ایم تصریح کرد: دو صد گفته چو نیم کردا نیست مصداق مسئولان فرهنگی ما است. آن ها برای حفظ موقعیت خودشان در مواقعی که نیاز جامعه است حرف های قشنگ می زنند اما با مرور زمان وقتی نیاز جامعه که برخورد با همه ناهنجاری های فرهنگی کمرنگ می شود آنجا رفتار منفعلانه مسئولان فرهنگی بیشتر خود را نشان می دهد.

وی یادآور شد: وقتی در جشنواره کن احساسات عمومی طیف عظیمی از جامعه جریحه دار می شود مسئولان برای کنترل احساسات و برای به رخ کشیدن خود حرف های قشنگ زیاد می زنند اما بعداً به فراموشی سپرده می شود و دیگر برایشان مهم نیست و همین باعث می شود فیلمی متخلف بلافاصله بعد از جشنواره کن به جشنواره دیگری برود و اصلاً برایش تخلف مهم نباشد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پاسیو» و «شماره ۱۷ سهیلا» تأکید کرد: مدیران سینمایی دغدغه ای برای آسیب شناسی و ریشه یابی این رفتارهای نادرست ندارند و به نوعی سینما را به حال خود رها کرده اند و این مسأله باعث نابسامانی فرهنگی شده است.

سیدزاده در خاتمه این گفتگو با اشاره به برخی رفتارهای چندگانه مسئولان در مواجهه با سلبریتی های متخلف اظهار داشت: چند روز قبل خبری آمد مبنی بر اینکه یک فرد به خاطر دیدارش با یک خواننده لس آنجلسی حکم حبس گرفت؛ پرسش بنده این است که چرا فلان هنرپیشه زن که در آمریکا با لباس زننده در عروسی دخترش حضور داشت و با همان خواننده لس آنجلسی ملاقات کرد همچنان در ایران رفت و آمد می کند و کسی با وی کاری ندارد؟ چرا او گرین کارت بازی در همه فیلم ها و سریال ها را دارد و چرا کسی از او سوأل نمی کند. قانون یا باید برای همه باشد یا هیچ کس! مسئولان باید برای این ها محدودیت قائل شوند. برخورد با این ناهنجاری ها غیرت دینی می طلبد! آقایان در خودشان بگردند و ببینند غیرت دینی به معنای واقعی در آن ها وجود دارد و اگر دارد چرا برخورد نمی کنند و اگر وجود ندارد شعار ندهند و مردم سر کار نگذارند. در نهایت باید به آن ها بگویم آقایان اگر اندکی غیرت دینی دارید با ناهنجاری ها برخورد کنید!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.