شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۴

مبلغی: ممنوع الکاری و ممنوع الخروجی هنرمندانی که بدون مجوز مبادرت به حضور در جشنواره های جهانی می کنند می تواند موجب جلوگیری از استمرار مسیر فعلی شان شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی‌

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی‌ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی حضور فیلم های بدون مجوز و سیاه نما در جشنواره های جهانی گفت: ممنوع الکاری و ممنوع الخروجی هنرمندانی که بدون مجوز مبادرت به حضور در جشنواره های جهانی می کنند می تواند موجب جلوگیری از استمرار مسیر فعلی شان شود؛ این یک نوع تنبیه برای کسانی است که بدون اخذ مجوز نمایش مبادرت به عرضه آثارشان در جشنواره های جهانی می کنند البته تبعات آن به طور کامل روشن نیست اما ممکن است بازدارندگی خوبی ایجاد کند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برخی هنرمندان ما شاید از نظر هنری قوی باشند اما از نظر اعتقادی و اخلاقی به معنای عام ضعیف هستند و همین باعث می شود تا به هر وسیله ای بخواهند در دنیا دیده شوند و آثارشان را عرضه کنند.

وی ادامه داد: در مواجه با این افراد می توان کارهای سلبی و ایجابی انجام داد؛ کارهای ایجابی در حیطه اختیارات وزارت ارشاد و معاونت های وابسته آن است که می توانند با سیاست گذاری مناسب هنرمندان را در مسیر صحیح جهت دهی کنند و از سوی دیگر جنبه سلبی نیز می تواند وجود داشته باشد تا هنرمندانی که چنین حرکاتی را انجام می دهند تنبیه شوند. به هر صورت باید از جنبه های سلبی و ایجابی به صورت درست بهره برداری شود تا دیگر شاهد چنین رخدادهایی نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی سپس با تأکید بر اینکه این اتفاق تمام کار نیست تصریح کرد: متأسفانه سیستم شیطانی که در خارج از کشور وجود دارد وسوسه هایی را از آن سوی آب ها برای هنرمندان ایجاد می کنند و هنرمندانی که کم مایه و بی اعتقاد هستند وسوسه آن ها می شوند و خود را عملاً در اختیار سیستم منفی دشمنان قرار می دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان این گفتگو متذکر شد: البته بخشی از این اتفاق طبیعی است چرا که دشمنان ما پول های انبوهی را خرج می کنند و مرتب در این اندیشه هستند که چطور هنرمندان داخل کشور را تشویق به سیاه نمایی و یا حضور در جشنواره های جهانی کنند و همین مسأله باعث می شود برخی فریب خورده و خود را در اختیار خواسته ها و نیازهای آن ها قرار دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.