یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۸

آقامحمدیان: مماشات با فیلمسازانی که آثار بدون مجوزشان را به جشنواره های جهانی می فرستند خیانت در حق سینمای انقلاب است/ برخورد قاطع و قهری کنید

شفیع آقامحمدیان در اولین جشن کارگردانان سینمای ایران

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: مماشات با فیلمسازانی که آثار بدون مجوزشان را به جشنواره های جهانی می فرستند خیانت در حق سینمای انقلاب است!

سیدرضا منتظری/کارگردان فیلم سینمایی «فرار از جهنم» و «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بزرگترین اشکال سازمان سینمایی در عدم نظارت جدی روی آثار است. در حوزه نظارت باید دقت بیشتری صورت گیرد تا دیگر اصلاً شاهد تولید فیلم های سیاه نما و تلخ نباشیم.

وی سپس با بیان اینکه این پرسش مطرح است که چطور عوامل فیلم «برادران لیلا» به خود اجازه دادند که بعد از جشنواره فیلم کن به صورت غیرقانونی در جشنواره فیلم مونیخ نیز شرکت کنند اظهار داشت: این اتفاق دو حالت دارد! حالت اول این است که در سازمان سینمایی نفوذی هایی هستند که در پشت پرده دست دارند و هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند و حالت دوم این است که مدیران سازمان سینمایی خود را به بی خیالی زده اند و اصلاً برایشان مهم نیست که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

آقامحمدیان سپس متذکر شد: چندی قبل بهروز وثوقی بازیگر سینمای پیش از انقلاب خاطره ای نقل کرد که در همان دوران ستم شاهی وقتی در یک فیلمی که بر ضد مصالح حکومت آن دوران بوده بازی کرده چطور با او برخورد قهری و قاطع کرده اند! مدیران سازمان سینمایی هم باید با متخلفان برخورد قهری و قاطع بکنند تا دیگر کسی حتی به این فکر نکند که روزی برود و علیه کشور در جشنواره های خارجی سیاه نمایی کند.

این سینماگر تصریح کرد: ما در جنگ فرهنگی هستیم و در جنگ تساهل و تسامح و مماشات جواب نمی دهد. متخلفان حوزه فرهنگ و هنر باید با برخورد قاطعانه روبرو شوند. متأسفانه دو تابعیتی ها که در حوزه فرهنگ و هنر فراوان شده اند این روزها نفوذ خود را به شدت گسترش داده اند و این اتفاق بسیار ترسناک و نگران کننده است.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: جشنواره کن و ونیز و برلین و امثال آن ها بر اساس سیاست های کشور خودشان به فیلم های سیاه از سینمای ایران بها می دهند؛ آن ها دنبال ابزارهایی می گردند که نظام و حکومت ما را بکوبند. ما این وسط چرا وظایف خود را انجام نمی دهیم؟ ما چرا دست روی دست گذاشته ایم و برخورد قاطع با سیاه نما سازان نمی کنیم؟ ما چرا فیلم هایی نمی سازیم که مبلغ فرهنگ ملی و انقلاب و اسلام باشد؟

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.