دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

سازمان سینمایی و حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی/۲

معصومی: شرم آور است که برخی به اصطلاح هنرمندان برای گرفتن جایزه از جشنواره های جهانی آبرو و حیثیت کشورشان را می برند/ مدیران سینمایی چرا چشم خود را روی تخلفات بسته اند؟

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی حضور فیلم های بدون مجوز و سیاه نما در جشنواره های جهانی گفت: زشت و شرم آور است که برخی به اصطلاح هنرمندان برای گرفتن جایزه از جشنواره های جهانی آبرو و حیثیت کشورشان را می برند و تصویری زشت و سیاه از کشورشان به جهانیان عرضه می کنند! این جایزه ها پشیزی ارزش ندارد و هنرمندان باید بدانند جایزه زمانی ارزش پیدا می کند که از دستان ملت شریف ایران گرفته شود نه از آن طرفی ها که فقط به فکر منافع کشورهای خودشان هستند!

بازیگر فیلم های سینمایی «مسافر ری» و «گل های داودی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: واقعیت های قشنگی در زندگی ما ایرانی ها وجود دارد که متأسفانه از چشم فیلمسازان دور مانده و به همین علت کسی به آن ها توجهی نمی کند! این اتفاق بسیار ناراحت کننده است که عده ای از فیلمسازان فقط در پی دیدن سیاهی ها و کثیفی ها هستند و زیبایی ها را نمی بینند!

وی ادامه داد: من واقعاً نمی دانم دلیل انفعال و سکوت مدیران سینمایی و فرهنگی در مواجهه با این افراد چیست؟ مدیران سینمایی چرا چشم خود را روی تخلفات بسته اند؟ آیا دوستی شان با این افراد باعث شده که جلوی آن ها را نگیرند؟ به هر صورت هرچه باشد این چشم بستن و ندیدن رفتار آن ها درست نیست!

معصومی متذکر شد: چطور می شود فیلمی که مجوز ندارد راهی این جشنواره و آن جشنواره خارجی می شود؟ مدیران سینمایی باید تدبیری عاجل اندیشه کنند که برای همیشه کارساز باشد و موجب بازدارندگی جدی اتفاقات مشابه شود. من نمی دانم برخورد قهری باید به چه شکل و شیوه ای باشد اما فقط آرزو می کنم خداوند خودش این نوع فیلمسازان را به راه راست هدایت کند.

این سینماگر پیشکسوت در پایان این گفتگو یادآور شد: بنده به عنوان یک بازیگر قدیمی با هر نوع سیاه نمایی به شدت مخالف هستم. یادم می آید سالی داور یکی از جشنواره ها بودم و خیلی ها منتظر نمایش یک فیلمی بودند که می گفتند اثری درخشان است اما من از آن فیلم به شدت حالم به هم خورد چرا که تصویری که کارگردان آن فیلم از زنان ایرانی کرده بود اصلاً درست نبود و من بعد از تماشای فیلم عصبانی شدم و گفتم گویا این کارگردان مادر و خواهر و زن خودش را به جای زنان والامقام ایرانی در این فیلم ترسیم کرده است!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.