چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران/۵

موسوی: مدیران با هنر اخت نیستند/ عضو نهادها و صنوف و سازمان های مختلفی هستم اما اقدامی در راستای رسیدگی به امور معیشتی هنرمندان ندیده ام!

شهربانو موسوی

سینماپرس: شهربانو موسوی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص نقش مغفول مانده سازمان سینمایی در رونق کسب و کار سینماگران گفت: مدیران فرهنگی و سینمایی با هنر اخت نیستند؛ آن ها اگر اندک آشنایی با ذات هنر و روحیه هنرمند داشتند قطعاً این وضعیت هنرمندان نبود!

بازیگر فیلم های سینمایی «خواب زده ها» و «خوابگاه دختران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران برای طیف خاصی از هنرمندان مدیریت می کنند؛ همان هنرمندانی که پرکار هستند و از این پروژه به آن پروژه می روند و یک روز وقت خالی ندارند. کسانی هم که سال ها است بیکار و خانه نشین شده اند اصلاً برای مدیران اهمیتی ندارند و هیچ یادی از آن ها نمی شود.

وی سپس با بیان اینکه مرا دردی است اندردل اگر گویم زبان سوزد وگر پنهان کنم ترسم که مغز استخوان سوزد تصریح کرد: در کشورها شاهدیم به پیشکسوتان خود ارج می گذارند و شاید برای همین است که امثال مریل استریپ با سن و سال بالا همچنان مشغول نقش آفرینی در فیلم ها است اما اینجا کلاً پیشکسوتان نادیده گرفته می شوند.

موسوی سپس در پاسخ به این پرسش که آیا وعده مکرر مدیران فرهنگی و سینمایی برای رفع معضلات مالی و معیشتی سینماگران عملی شده یا خیر متذکر شد: هر حرفی در خصوص رسیدگی به وضعیت کسب و کار و معیشت سینماگران از زبان مدیران می شنوید دروغ است! این ها فقط شعار است و بس و متأسفانه بنده و امثال بنده هیچ عملی در این راستا شاهد نبوده ایم.

بازیگر فیلم های سینمایی «اخراجی ها۳» و «خروس جنگی» تأکید کرد: بنده عضو نهادها و صنوف و سازمان های مختلفی هستم که وظیفه هر کدام از این نهادها رسیدگی به امور معیشتی و رفاهی هنرمندان است اما هیچ اقدامی از سوی این نهادها در راستای این اهدافی که برای خودشان تعریف کرده اند نبوده ایم؛ من شخصاً فقط به مهر مردم زنده هستم و خوشحالم که مردم قدرشناس کشور عزیزمان همواره به ما لطف دارند و ما را فراموش نکرده اند؛ این اتفاق شاید اندکی از آلام و درد بی تفاوتی مدیران فرهنگی و سینمایی نسبت به ما را کم کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.