دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو/۲

دانش: مشکلات ما برای برخی مدیران اهمیتی ندارد/ چطور می توانیم از خانه سینما توقع حمایت صنفی داشته باشیم در صورتی که چند سال قبل تکلیف عیدی های ما مشخص نشد!

مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو-گلچهره دانش

سینماپرس: گلچهره دانش عضو شورای مرکزی انجمن منشیان صحنه و عضو انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما در خصوص مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو گفت: فقر، بیماری، بیکاری، بی پولی و بود و نبود ما برای برخی از مدیران اهمیتی ندارد! ما اگر کمی برای مدیران فرهنگی و سینمایی اهمیت داشتیم اینطور به حال خودمان رها نمی شدیم و حداقل برایمان به صورت مستمر بسته های کمک معیشتی و... در نظر گرفته می شد!

دستیار اول کارگردان و برنامه ریز فیلم های سینمایی «طبقه یک و نیم» و «کیش و مات» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانه سینما، صندوق اعتباری هنر، سازمان سینمایی، وزارت ارشاد و... رسما ما را از یاد برده اند. چند وقت قبل مطلع شدم برخی از هنرمندان با حمایت و هدایت آقایان شایان فر و قمیشی رفتند و پیگیری کردند و با یک شرکت به صورت خودجوش قرارداد بستند تا برخی خدمات رفاهی به سینماگران محتاج ارائه شود. این در واقع کاری است که مدیران فرهنگی و سینمایی باید انجام می دادند!

وی ادامه داد: این مجموعه به اهالی سینما لوازم خانگی، خوراک و پوشاک به صورت قسطی می دهد؛ پرسش من این است که چرا این اتفاق باید با همت دو تن از اهالی سینما رخ دهد؟ نقش این همه سازمان و نهاد که خود را متولی سینما و اصناف سینمایی می دانند چیست؟ کارگری شدن صنوف سینمایی چه دستاوردی برایشان داشت؟ چرا ما هیچ بازده و منفعت مادی از این کارگری شدن ندیدیم؟

منشی صحنه فیلم های سینمایی «ازدواج به سبک ایرانی» و «چشمهایش» خاطرنشان کرد: بنده شخصا امروز که به گذشته خودم نگاه می کنم متأسف هستم که این همه سال برای فرهنگ و هنر کار کردم و آلوده این جریان شدم! اگر در گذشته می دانستم قرار است آخر و عاقبت اینطور به حال خود رها شویم و برای کسی مهم نباشیم قطعا سراغ این شغل نمی رفتم!

دانش در پاسخ به این پرسش که توقع شما به خصوص از خانه سینما و صندوق اعتباری هنر در آستانه سال نو چیست تصریح کرد: چطور می توانم از خانه سینما توقع حمایت صنفی داشته باشم در صورتی که چند سال قبل تکلیف عیدی های ما مشخص نشد و هنوز پاسخ نداده اند که این پول ها چه شد و کجا رفت!؟

این سینماگر تأکید کرد: کدامیک از این نهادها و دستگاه های عریض و طویل سینمایی به فکر ما بوده اند؟ الآن مدت ها است که کار درست در سینما وجود ندارد اما با این همه هیچ کس به فکر ما و معیشت و زندگی روزمره مان نیست.

وی متذکر شد: خانه سینما که عنوان جامعه اصناف سینمای کشور را با خود به یدک می کشد باید در سطح کلان رایزنی کند تا همه اهالی سینما بتوانند از امکانات و خدمات حداقلی بهره مند شوند. دولت باید به میدان بیاید و تبعیض در سینما را از بین ببرد. این وظیفه مدیران سینمایی است که با نهادهای دیگری از جمله شهرداری و... رایزنی کنند با آن ها مذاکره کنند و برای اهالی سینما به صورت ماهانه و مستمر سبدهای کالای رایگان و... در نظر بگیرند.

دانش در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر شرایط برای همه ما دشوار شده و اگر با این بیکاری و بی پولی و خانه نشینی مستمری دائمی برای همه اهالی سینما که در خانه سینما عضو هستند در نظر گرفته نشود به زودی ما شاهد فقر مطلق آحاد اهالی سینمای کشور خواهیم بود.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما دردهای را می گوییم و خود مدیران هم از دردهای مان آگاه هستند اما هیچ امیدی نداریم که صدای مان را بشنوند و به دردمان برسند! اگر آن ها این کار را بکنند و به صورت مستمر برای ما بسته های ارزاق و مبالغ کمک معیشتی در نظر بگیرند باید بگوییم معجزه شده است! اسفا که کسی به یاد ما نیست!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.