چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

رئیس سازمان سینمایی:

سینما با روح و انرژی مضاعفی که از نسل‌های جوانش می‌گیرد بالنده‌تر به پیش می‌رود حتی اگر عده‌ای نخواهند آن را ببینند و انکارش کنند

محمد خزاعی در اختتامیه پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

سینماپرس: محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در آستانه آغاز جشن‌های مهر سینمای ایران با ارسال پیامی خطاب به سینماگران تاکید کرد: سینمای ایران، امروز با مشارکت گسترده نیروهای جوان و با تکیه بر شانه بزرگان و پیشکسوتان شریف این عرصه در حال پوست اندازی است و به طور قطع، بیش از همیشه به کاشتن بذر امید و مهرورزی نیاز دارد. جشن مهر سینمای ایران فصل مهرورزی سینما است.

به گزارش سینماپرس، متن پیام رئیس سازمان سینمایی به این شرح است: آرمان و آمال سینمای امروز، خلق گفتمان نو و نسل‌آفرینی‌ست و در این مسیر خطیر، گام‌های گرانمایه‌ای به امیدواری و آرزومندی برداشته شده است. سینما به مثابه‌ی فرش فرهنگ این سرزمین، چنان از رنگ و رسم و نقش و نشان و زبان مردم چشم‌نوازست که گنجینه‌وار باید در مراقبت و مداومت باشد تا هم یادگار پیشکسوتان و هم سرمایه‌ی آیندگان به شمار آید.

جشن مهر سینمای ایران، تبلور نواندیشی و مردم‌محوری مبتنی بر رهنمودهای رهبری فرزانه و الگوی مدیریتی دولت محترم‌ است که به اشاعه‌ی عادلانه‌ی هنر و ترویج همسان امکانات و کشف و تربیت نخبگان نظر دارد. پرسشگری، گفت‌وگومحوری، حقیقت‌طلبی و عزت‌مندی مولفه‌های مهم این سینما محسوب می‌شوند که در ترسیم صادقانه‌ی هنر دینی و میراث ملی موثرند.

در این دوره با استقبال از پویایی ظرفیت‌های استانی و تمرکز بر استعدادهای محجوب شهرستان‌ها، تمرکززدایی به معنای واقعی را رقم زده‌ایم و میدانی مطمئن برای تحقق وعده‌های فرهنگی دولت محترم ایجاد کرده‌ایم.

سزاوار است که این بلوغ بهنگام را با برنامه‌ریزی مداوم و حمایت‌های مستمر جشن بگیریم و این رویداد را با برافراشتن بیرق دانستن و توانستن، به صاحبان سلیم سینمای امروز تقدیم کنیم. امیدوارم این دوره از سینمای مهر ایران صحنه‌ی آگاهی مخاطبان و سند توفیق خدمتگزاری متولیان سینما منظور گردد.

سینما، ناگزیر است دوران تازه‌ای را آغاز نماید و در گام دوم انقلاب نیازمند نقش آفرینی‌ها و حضور پویاتر نسل‌های جدید است. این سینما با عبور از کرونا، بحران‌ها، چالش ها، سنگلاخ‌ها و سنگ‌اندازی‌ها همچنان، زنده، پویا و بالنده، در مسیر رو به رشد و توسعه قرار دارد. بدیهی است این دوران تازه، برای تمامیت خواهان سخت و دشوار خواهد بود.

سینمای ایران، امروز با مشارکت گسترده نیروهای جوان و با تکیه بر شانه بزرگان و پیشکسوتان شریف این عرصه در حال پوست اندازی است و به طور قطع، بیش از همیشه به کاشتن بذر امید و مهرورزی نیاز دارد. جشن مهر سینمای ایران فصل مهرورزی سینما است تا به بهانه آن به همه استعدادها و حامیان و فعالان این حوزه در جای جای این سرزمین پهناور احترام بگذاریم. در این میان، برخی، ممکن است این گفتمان را برنتابند و طی این سال ها تلاش زیادی کرده‌اند تا با آلوده‌سازی فضای فرهنگی و تزریق یاس و ناامیدی در جامعه و محافل سینمایی به اختلاف هنرمندان، سینماگران و مسئولین دامن بزنند. این عده رونق کسب و کارشان با سیاسی کاری و دو قطبی‌سازی در بدنه سینماست.

جریان سینما زنده و در حال پیشروی است. این سینما با روح و انرژی مضاعفی که از نسل‌های جوانش می‌گیرد بالنده‌تر به پیش می‌رود حتی اگر عده‌ای نخواهند آن را ببینند و انکارش کنند.

فرصت رویداد مهر سینمای ایران را مغتنم می‌دانم و توام با تقدیر از صاحبان هنر، اساتید ارجمند و هنرمندان شریف از همه‌ی همکاران کاربلدم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاصه در ادارات کل استانی و دفاتر شهرستانی قدردانی می‌کنم.

محمد خزاعی/ رییس سازمان سینمایی

گفتنی است دومین جشن مهر سینمای ایران از فردا در استان‌های مختلف کشور آغاز و تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد داشت. آئین اختتامیه این جشن در تهران ۱۳ مهرماه در تهران در ایوان شمس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.