شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

معاون امور هنری وزیر ارشاد؛

«معاونت امور هنری» تمام قد در کنار استان‌ها قرار دارد/ «ریالی» را برای کارهای ستادی نگه نمی‌داریم

محمود سالاری

سینماپرس: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها به طرح نکات مهمی درباره صدور مجوزهای صادر شده برای برگزاری برنامه های هنری پرداخت.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها که امروز ۹ دی ماه برگزار شد به تشریح برخی از سیاست های مد نظر قرار گرفته شده در جشنواره های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر پرداخت.

محمود سالاری در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از مدیران کل ارشاد استان ها در برگزاری هرچه بهتر جشنواره های استانی توضیح داد: وقتی وارد حوزه جشنواره ها می شویم از مدیران کل ارشاد استان ها توقع داریم تا به دلیل مضیقه مالی فراوانی که در ستاد جشنواره ها وجود دارد به همه گروه های استانی در رفت و آمد کمک بیشتری داشته باشند. به هر حال در حوزه جشنواره ها ما به دلیل برگزاری سه رویداد تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر کارهای زیادی با دوستان استانی داریم.

وی افزود: مورد مهمی که می تواند در حوزه برگزاری جشنواره های استانی و رویدادهای موسیقایی مورد توجه قرار گیرد بحث نحوه صدور مجوزهاست. موضوعی که اکنون در حوزه استانی بسیار مهم است. ما اکنون در سال انتخابات هستیم و لازم است در حوزه نشاط اجتماعی کارهای بسیار بیشتری انجام شود. این درست نیست که مجوزهای ما در استانی مورد اعتبار است اما در استان دیگری متاسفانه با مشکل روبه رو می شوند. این اولویت بسیار مهمی است که در سال انتخابات می بایست مورد توجه قرار گیرد. توجه به این موضوعات برای ایجاد این نشاط اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم ترین گزاره است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی صحبت های خود توضیح داد: معاونت امور هنری تمام قد در کنار استان ها قرار دارد. ما ریالی را برای کارهای ستادی نگه نمی داریم و امیدواریم با تعیین تکلیف بودجه معاونت امور هنری فرایند امضای تفاهم نامه های اجرایی با استان ها روند سریع تری به خود بگیرد.

تصویب اختصاص بودجه برای حمایت از آثار هنرمندان عرصه تئاتر، برنامه ریزی بهتر برای نحوه برگزاری آزمون های مهارتی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، نگاه جامع و ویژه به استان ها در حوزه جایزه سرو ایرانی، حمایت ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت هنرستان های موسیقی در شهرهای محروم، ملی شدن جشنواره محلی «نات ها»، حمایت از استان در زیر ساخت و حمایت از موسیقی و کنسرت، حمایت معاونت امور هنری از برگزاری یک جشنواره هنری به مناسبت شکست آمریکا در طبس، حمایت از گروه‌های خیابانی حوزه موسیقی، تعامل شهرداری ها با ادارات ارشاد استان ها برای تاسیس آموزشگاه های هنری، جلوگیری از برخورد سلیقه‌ای اداره مالیات استان ها با مدیریت آموزشگاه های هنری از دیگر مواردی بود که مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در این نشست به آن اشاره کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.