شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

معاون امور هنری وزارت ارشاد:

باید دقت کرد که «تکنیک» و «آموزش» بر «تربیت» غلبه نکند/ گر صرفا به «تکنیک» پرداخته شود پس از مدتی «هنرجویان» از «فضای معنوی و دینی» دور خواهند شد

محمود سالاری

سینماپرس: محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای به شهر شیراز سفر کرده است، صبح امروز از هنرستان دخترانه هنرهای زیبای «کیمیای هنر» این شهر دیدن کرد.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ که برای شرکت در اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای از شب گذشته وارد شهر شیراز شده است، صبح امروز جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ از هنرستان دخترانه هنرهای زیبای «کیمیای هنر» این شهر دیدن کرد.

سالاری ضمن حضور در جمع مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس و مدیر هنرستان «کیمیای هنر» گفت: خوشحالم که امروز ساختمان هنرستان هنرهای زیبای دختران شیراز را از نزدیک دیدم. ساختمانی بسیار خوب با امکانات زیر ساختی مناسب که متاسفانه تجهیزات کمی دارد.

او ادامه داد: امیدوارم در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانیم تجهیزات لازم را برای دختران خوب سرزمین‌مان فراهم آوریم و تلاش کنیم تا آن‌ها در زمینه هنر به مراتب بالا برسند.

معاون امور هنری ضمن تشکر از مدیر این هنرستان اظهار کرد: راه‌اندازی و گرداندن این هنرستان کار بسیار سختی است. نبود تجهیزات و امکانات لازم و تلاش برای فراهم آوردن آن، در کنار چینش کادر معلمان و مربیان، کار را دشوارتر می‌کند. اما خوشحالم آنچه را که دیدم از آنچه در ذهن متصور بودم، فراتر بود. در این مدت از هنرستان‌های بسیاری دیدن کردم که در نخستین سال تاسیس، با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داشتند.

سالاری در ادامه خطاب به مدیر هنرستان گفت: باید دقت کرد که تکنیک و آموزش بر تربیت غلبه نکند. اگر صرفا به تکنیک پرداخته شود، پس از مدتی هنرجویان از فضای معنوی و دینی دور خواهند شد و این خطر افسردگی و بروز حواشی دیگر را به همراه دارد. مراقبت از این مهم بر عهده شما و همکارانتان است. به فضای معنوی آنها دقت کنید، چرا که امر بسیار مهمی است. تلاش کنید عناصر و نمادهای دینی در فضای هنرستان دیده شود.

مرضیه طارمی مدیر هنرستان «کیمیای هنر» نیز ضمن تشکر از مسئولانی که دلسوزانه برای تأسیس این هنرستان تلاش کردند، گفت: ما از مسئولین کمال قدردانی را داریم، هدف‌مان کیفیت‌بخشی به هنرجویان است و امیدوارم در سایه الطاف خداوند متعال، بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

او افزود: ما جلسات مداومی را با محوریت آسیب‌های اجتماعی داریم و هم با اولیا و هم دانش‌آموزان درباره مسائل و مشکلات اجتماعی، مسائل تربیتی و... گفت‌وگو و تعامل می‌شود.

در این دیدار حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و موسوی معاون او نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.