سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۴

اولین اجرای ارکستر سمفونیک با استقبال روبرو شد

ارکستر سمفونیک تهران با رهبری شهرداد روحانی

سازهای ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته دوم اسفندماه در اولین روز جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به صدا در آمد تا بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر آغازی باشکوه داشته باشد.


به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، ارکستر سمفونیک تهران با رهبری میهمان شهرداد روحانی با تاخیری یک ساعته به صحنه رفت. در این اجرا ارکستر سمفونیک تهران که با چند نوازنده میهمان سازهای بادی از کشور ارمنستان به صحنه آمده بود؛ در بخش نخست، کنسرتو پیانوی شماره یک پیتر چایکوفسکی را اجرا کرد. در این اجرا امیرمهیار مرادی به عنوان سولیست پیانو ارکستر سمفونیک تهران را همراهی کرد.

در بخش دوم نیز اورتوی اگمونت اثر بتهوون، فیلنا لاندیا اثر سبلیوس، رقص های محلی رومانیا از بارتوک اجرا شد. اجرای این سه قطعه با تشویق تماشاگران همراه بود تا شهرداد روحانی به تشویق مخاطبان پاسخ دهد و مارش اسلاو از چایکوفسکی را به عنوان بیز اجرا کند.

شهرداد روحانی که در سال جاری برای دومین بار ارکستر سمفونیک تهران را رهبری کرد توانست با این ارکستر آغاز موفقیت آمیزی برای بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر رقم بزند.

همچنین نوازندگان مهمان خارجی ارکستر سمفونیک؛ که به دلیل رفتن به سربازی برخی از نوازندگان ارکستر به جمع اعضای ارکسترسمفونیک تهران اضافه شده بودند؛ توانستند با هماهنگی خوبی که طی تمرینات بدست آوردند اعضای ارکستر را همراهی کنند.

لازم به یادآوری است ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی، امروز سه شنبه سوم اسفند ماه نیز در ساعت 18:30 در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/ن.ف