دوشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱

/جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های سینمایی/

ایزدیان: عملکرد جشنواره آموزشگاه‌ها در کشف استعدادها، به استخراج طلا می‌ماند

محمدرضا ایزدیان

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: جوان‌های ما مثل یک معدن طلا آماده استخراج هستند و فقط با کمی حمایت، می‌توان زمینه خلاقیت و استعداد آنها را کشف کرد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، محمدرضا ایزدیان در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: اهمیت بحث صادرات محصولات فرهنگی بسیار زیاد است. اولین نکته آن این است که گردش اقتصادی محصولات فرهنگی بسیار بالا است و حتی اگر درست ارزیابی شود، شاید در حد تجارت جهانی نفت بتوان آن را مقایسه کرد.

وی در ادامه افزود: ارزش افزوده محصولات فرهنگی بالا است و در حال حاضر کشورهای مطرح دنیا به این نکته توجه کرده‌اند. نکته بعدی این است که هزینه‌های خواسته یا ناخواسته اجتماعی– اقتصادی محصولات فرهنگی خیلی پایین‌تر از محصولات فیزیکی است و در حقیقت هزینه‌های زیست محیطی برای کشوری که بیشترین صادراتش را محصولات فرهنگی شامل می‌شود، صفر است.

ایزدیان در ادامه افزود: کشور ما جوان است و درحقیقت جوان‌های ما مثل یک معدن طلا آماده کشف شدن هستند و فقط با کمی حمایت، می‌توان زمینه خلاقیت و استعداد آنها را کشف کرد و برگزاری این جشنواره نیز در راستای حمایت بیشتر از جوان‌ها است.

انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد سینمایی و سمعی و بصری کشور با حمایت معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد (دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فعالیت‌های سینمایی)، سازمان توسعه تجارت ایران و موسسه امور جشنواره‌های فیلم، نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی را از 20 تا 27 تیر در سالن‌های ساختمان خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌کند.





انتهای پیام/ ح گ/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.