چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

واکنش سینماگران به سخنان ایوبی درباره معضل بیکاری/۲

مهام: مدیران سینما در حال پاک کردن صورت مسأله هستند و تدبیری برای رفع بحران بیکاری در سینما ندارند

علی مهام تهیه کننده سریال حانیه به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: ای کاش آقای ایوبی گناه عملکرد خود را به گردن تلویزیون نیندازد چرا که مقوله سینما و تلویزیون کاملاً از یکدیگر جدا است و این دو هیچ ارتباطی با هم ندارند که کاهش تولیدات تلویزیون باعث بیکاری سینماگران شود و من نمی دانم دلیل این اظهارنظر ناآگاهانه چه چیزی است؟

این تهیه کننده در واکنش به مصاحبه اخیر حجت الله ایوبی با پایگاه اطلاع رسانی دولت و بیان مطلبی عجیب مبنی بر اینکه «گاهی بیکاری در سینما را به سازمان سینمایی نسبت میدهند، با قاطعیت این اتهام را رد میکنم. بیکاری در سینما به ما ارتباطی ندارد، در همه حوزهها تولیدات ما افزایش یافته است. اما از آن طرف تولید در تلویزیون کاهش یافته است. تلویزیون چندصد تله فیلم تولید میکرد در حالی که الان کاملا متوقف شده است. موج بیکاری از شمال به جنوب، از تلویزیون به سینما آمده است.» اظهار داشت: تاریخ نشان داده که بسیاری از اهالی حرفه ای و به خصوص پیشکسوتان سینما در حرفه ها و رشته های مختلف هیچ گاه علاقه ای برای حضور در تلویزیون از خود نشان نداده اند و تنها اندک افرادی هستند که هم در سینما فعالیت دارند و هم حاضر به حضور در برنامه های تلویزیونی می شوند پس می توان با قاطعیت این نکته را عنوان کرد که بیکاری فزاینده در سینما هیچ ارتباطی به کاهش تولیدات تلویزیون ندارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نیما یوشیج» خاطرنشان کرد: معتقدم آقای ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی کشور به جای آنکه فرافکنی کنند باید به دنبال راه چاره ای باشند تا وضعیت بحرانی بیکاری در سینما و وضعیت بسیار بد معیشتی بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور به بهترین شکل ساماندهی شود؛ متأسفانه برداشتی که از مصاحبه آقای ایوبی می شود این است که مدیران سینما در حال پاک کردن صورت مسأله هستند و تدبیری برای رفع بحران بیکاری در سینما ندارند!

مهام سپس با تأکید بر اینکه در دوره مدیریتی جواد شمقدری فضای کار برای تمامی اهالی سینما فراهم بود اما امروزه نگاه سیاسی و جناحی زیادی در سازمان سینمایی وجود دارد اظهار داشت: معتقدم بخش عمده ای از بحران بیکاری سینماگران به این مهم باز می گردد که مدیریت فعلی سازمان سینمایی تنها به افرادی که از نظر سیاسی و جناحی و عقیدتی به او نزدیک هستند اجازه کار و فعالیت می دهد و مابقی اهالی سینما را به طور مطلق نمی بیند و همین امر باعث بیکاری گسترده در سینما شده است.

وی ادامه داد: نگاه های سیاسی و جناحی حاکم بر فضای سینمای کشور و عدم تدبیر برای عملی شدن بیمه بیکاری و یا اهدای اقلام مورد نیاز زندگی و یا وجه نقد به اهالی سینما که پیش از این در دوره مدیریت قبلی سینما وجود داشت باعث شده تا امروزه بیش از هر زمان دیگری مسأله بیکاری در سینمای کشور نمود پیدا کند.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: خوشبختانه تلویزیون به خوبی مشغول به فعالیت است و تمامی برنامه سازانی که جزو کارمندان سازمان صدا و سیما محسوب می شوند در طول سال شرایط کار و فعالیت برای شان فراهم می شود و این در حالی است که این سازمان طی سال های اخیر با مشکلات مالی و بودجه ای نیز دست به گریبان بوده است اما تدبیر مدیرانش باعث شده تا هیچ گونه مشکلی در وضعیت کاری کارمندان و برنامه سازان ایجاد نشود.

مهام در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم مدیران سینمایی کشور هرچه سریعتر تدبیر جدی برای رفع بحران به وجود آمده در زندگی و شرایط کاری سینماگران داشته باشند و به صورت فوری با دولت وارد رایزنی شوند تا با تزریق بودجه، بن و... گامی کوچک در جهت رفع نیازهای اولیه بخش عمده ای از اهالی سینما که در شرایط بسیار بدی روزگار می گذرانند برداشته شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.