یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

واکنش سینماگران به سخنان ایوبی درباره معضل بیکاری/۹

زرین دست: سیاست گذاری های غلط مدیران سینمایی باعث بیکاری سینماگران شده نه کاهش تولیدات آثار تلویزیونی

محمد زرین دست

سینماپرس: محمد زرین دست کارگردان سینما گفت: سیاست گذاری های غلط مدیران سینمایی باعث بیکاری سینماگران شده نه کاهش تولیدات آثار تلویزیونی و حرف هایی که مدیران سینمایی می زنند اشتباه است و وضعیتی که اینک بر سینمای کشور حاکم شده برای ما دردآور است.

این فارغ التحصیل سینما در دانشگاه «یو سی ال ای» در واکنش به مصاحبه حجت الله ایوبی با پایگاه اطلاع رسانی دولت و بیان مطلبی عجیب مبنی بر اینکه «گاهی بیکاری در سینما را به سازمان سینمایی نسبت میدهند، با قاطعیت این اتهام را رد میکنم. بیکاری در سینما به ما ارتباطی ندارد، در همه حوزهها تولیدات ما افزایش یافته است. اما از آن طرف تولید در تلویزیون کاهش یافته است. تلویزیون چندصد تله فیلم تولید میکرد در حالی که الان کاملا متوقف شده است. موج بیکاری از شمال به جنوب، از تلویزیون به سینما آمده است.» اظهار داشت: هم اینک نزدیک به ۴ سال است که بنده ۲ فیلمنامه را که با ۳ فیلمنامه نویس نوشته ام و بارها آن را بازنویسی کرده ام برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارسال می کنم اما آن ها پروانه ساخت به فیلم من نمی دهند و در عوض به فیلم های ضعیف و بی ارزشی پروانه ساخت می دهند که سینمای ایران را در آینده نابود خواهد کرد.

وی ادامه داد: همین مسأله باعث بیکاری بنده شده و امثال من در سینمای ایران زیاد هستند که طی سال های اخیر به دلیل سیستم غلطی که مدیران سازمان سینمایی به راه انداخته اند در بیکاری مطلق به سر برده و کسی هم نبوده که به این مهم فکر کند که این افراد از کجا و به چه طریقی امرار معاش می کنند و زندگی شان را می گذرانند.

کارگردان فیلم سینمایی «سرگیجه» خاطرنشان کرد: متأسفم از اینکه همواره شاهد آن هستیم بسیاری فیلم های پوچ و بی ارزش از سازمان سینمایی پروانه ساخت و نمایش دریافت می کنند و بنیاد سینمایی فارابی هم بودجه های هنگفتی را برای ساخت آن ها هزینه می کند اما فیلمسازانی که سال های سال برای سینمای کشور زحمت کشیده اند در بیکاری به سر می برند چرا که جزو دوستان مسئولان محسوب نمی شوند.

زرین دست سپس با بیان اینکه بخشی از اعضای شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی فیلمنامه ها را مطالعه نمی کند اظهار داشت:  بنده از منبعی موثق اطلاع دارم که بخشی از اعضای شورای پروانه ساخت هیچ گونه نظردهی و دخالتی برای تأیید و یا رد شدن فیلمنامه ها ندارند و این باعث تأسف است.

کارگردان فیلم سینمایی «قفس طلایی» در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: من متأسفم که امروزه شرایط در سینمای کشور ما به گونه ای است که من با این همه تحصیلات و تجربه باید مانند توپ فوتبال از این سو به آن سو پاس داده شوم و آقای ایوبی مرا نزد آقای ایل بیگی و او هم مرا نزد دیگران پاس بدهد؛ حرف من به آقایان مدیر سازمان سینمایی این است که آقایان نباید ما را تحقیر کنید، ما نباید اینقدر گردن های مان را پیش شما کج کنیم تا به ما پروانه ساخت بدهید.  

زرین دست در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: من بعد از سال ها فعالیت در سینمای ایران و آمریکا به شدت از فعالیت در سینما آزرده خاطر و دلزده شده ام و معتقدم تا وقتی سیاست گذاری های غلط مدیران سینمایی به همین منوال وجود دارد ما نمی توانیم انتظار رشد و شکوفایی در سینمای کشور را داشته باشیم و روز به روز هم به جرگه بیکاران سینما افزوده خواهد شد چرا که شرایط تنها برای فعالیت افرادی مهیا است که جزو دوستان و نزدیکان مدیران سینمایی محسوب می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.