چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷

بررسی کیفی تولیدات شبکه نمایش خانگی؛

رشاد: هدفمان تولید فیلم سالم برای شبکه ویدیویی خانگی است.

آرم نمایش خانگی*

بهروز رشاد، تهیه کننده سینما و مدیر موسسه سینمایی کارن فیلم، از تصمیم این موسسه برای تولیدی مناسب جهت عرضه در شبکه نمایش خانگی می گوید.

بهروز رشاد در گفتگو با خبرگزاری سینمای ایران، می گوید: هر موسسه سینمایی سیاست کاری خاص خودش را دارد. تولیدات موسسه ما زیاد نیست اما می توانم بگویم سالم و آموزنده است این مسأله ای است که دیگران نیز می توانند راجع به آن قضاوت کنند.

بهروز رشاد در ادامه توضیح می دهد: اصولا موافق این نیستم که از 4 یا 5 بازیگر کمدی، بدون هدف و موضوع مناسب استفاده کنیم و تولید بی کیفیتمان را تحت عنوان فیلم کمدی روانه شبکه نمایش خانگی نماییم. به نظر من هنر، مخصوصا هنر سینما باید یک قدم جلوتر از سلیقه مخاطب خودش حرکت کند تا سطح سلیقه مخاطب رشد نماید. متأسفانه در شرایط فعلی می بینیم آثار شبکه ویدیویی خانگی نه تنها باعث رشد سطح سلیقه مخاطب خود نشده بلکه تنزل سلیقه بیننده را نیز به همرام داشته است.

نظر رشاد در مورد پیشگیری از ساخت چنین آثاری که به عقیده او، تولیدات نازل به حساب می آیند این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه باید نظارت و قاطعیت بیشتری داشته باشد.

وی می گوید: هدفمان همان طور که گفتم این است که تولید 90 دقیقه ای سالم داشته باشیم اما این را هم بگویم که سینما تنها هنری است که به سرمایه زیادی احتیاج دارد. در حال حاضر برای تولیدات 90 دقیقه ای که قرار است در شبکه نمایش خانگی عرضه شوند 20 یا 25 روز را به عنوان مدت زمان تصویربرداری در نظر می گیرند. همچنین این مسأله هم وجود دارد که در این گونه تولیدات نمی توان از چهره های شاخص سینما استفاده کرد و باید تنها از وجود بازیگران تلویزیونی بهره برد. این امر جلب نظر مخاطب را تا حدودی سخت می کند اما به نظر من در چنین شرایطی باز هم باید سعی کرد کیفیت را حفظ کنیم و تولیدی سرگرم کننده و آموزنده برای مخاطب داشته باشیم.

رشاد از تولید تله فیلم 90 دقیقه ای به تهیه کنندگی خود و کارگردانی بهرام کاظمی در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/اط/ش

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.