سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷

بررسی کیفی تولیدات شبکه خانگی؛

حسین معززی نیا: کیفیت در تولیدات سینمایی فراموش شده است

معززی نیا

یک منتقد سینما گفت: توجه به کیفیت در تولیدات آثار سینمایی مسئله ای کاملا فراموش شده است.

حسین معززی نیا منتقد سینما و تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری سینمایی ایران در ارتباط با سطح کیفی آثار تولید شده در شبکه نمایش خانگی گفت: طی چند ماه اخیر تولیدات شبکه نمایش خانگی و عرضه آن ها در شبکه نمایش خانگی گسترش قابل توجه ای یافته است اما طبق تحلیلی که در برنامه تلوزیونی "هفت" نیز در ارتباط با این تولیدات و سطح کیفی آن ها صورت گرفت عموما واژه کیفیت در تولیدات سینمایی ما به فراموشی سپرده شده است و این امر از مراحل ساخت یک اثر تا تولید و عرضه آن نمایان است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر مسئله اصلی در ساخته شدن یک اثر و ایجاد سرمایه برای تولیدات زود بازده است تا سریع سرمایه به سازنده باز گردد.

وی در ادامه تنها شرایط ارائه اثر در شرایط این چنینی را تولید آثار در سطح پایین کیفی و استفاده از داستان های همه فهم و سهل الهضم دانست و افزود: با شرایط این چنینی دیگر کیفیت در آثار تولیدی به معنای اخص کلمه بی معنی جلوه می کند.

این منتقد سینما در ادامه اظهار کرد: در سنجش کیفی تولیدات از جانب مسئولان امر تنها به نگاه از نوع ممیزی اکتفا شده و بعد کیفی مد نظر آقایان قرار ندارد.

وی ادامه داد: در این چند دستگی و گوناگونی آثار در شبکه های ماهواره ای، سینما، تلویزیون و فیلم های رایج در بازار دیگر استقبال مردم از یک اثر دلیل موجه ای بر کیفیت و مقبولیت آثار نیست. زیرا شرایط موجود در سینما در همه بعدهای خود به حدی مغشوش است که دیگر استقبال از یک اثر نمی تواند دلیل بر سلیقه یا نیاز همه مخاطبان باشد.

معززی نیا در ادامه شرایط حاضر در سینما را مشابه شرایط سینمایی در دهه 60 دانست و گفت: در آن دهه نیز آثار سینمایی به شکل به ساز و به فروشی تولید می شد و کارگردان ها گاهی در طول سه ماه به کارگردانی چند اثر می پرداختند.

این منتقد سینما در ادامه این گفت و گو راه حل بیرون آمدن از شرایط فعلی را نگاه به برنامه ها و عملکرد جهان دانست و بیان کرد: روال منظم جهان با بهره گیری از امکانات و رعایت استاندارهای تولید در سطح منظمی در حال حرکت است ما نیز با توجه و بهر ه گیری از این سیاستگذاری ها می توانیم در سطح مقبولی به لحاظ کیفیفت و استاندارهای جهانی قرار گیریم.

انتهای پیام/س م/ش/ج

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.