شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴

بررسی کیفی تولیدات شبکه نمایش خانگی؛

بابائیان: تولیدات شبکه نمایش خانگی، به ریشه سینمای ایران ضربه می زند

آرم نمایش خانگی*

داریوش بابائیان، تهیه کننده سینما، در گفت و گو با خبرگزاری سینمای ایران، از کیفیت تولیدات شبکه ویدیویی خانگی و تأثیر آن بر مخاطب سینما می گوید.

عقیده بابائیان در رابطه با تأثیر تولیدات شبکه ویدیویی خانگی این است که این تولیدات بر پیکره سینمای خانگی و از آن مهمتر بر پیکره و ریشه سینمای ایران ضربه جبران ناپذیری وارد می کند.

این تهیه کننده سینما می گوید: متأسفانه شاهد آن هستیم که مابین ورود دو فیلم سینمایی به شبکه نمایش خانگی،15 تا 20 عدد تولیدات 90 دقیقه ای به این شبکه وارد می شود و کیفیت این آثار به حدی است که بیننده از تماشای CD دوم این تولیدات صرف نظر می کند و حتی گاهی CD اول آن ها را نیز به پایان نمی برد.

بابائیان خاطر نشان می سازد که خطر این تولیدات تصور مخاطب از سینمایی بودن آنهاست و ادامه می دهد: متأسفانه احساس مخاطب این است که این تولیدات، سینمایی هستند و کیفیت آنها را به سینمای ایران ربط می دهد. به زبان ساده تر، بیننده گمان می کند این فیلم سینمای ماست. این مسأله باعث می شود هم از سینما دلزدگی پیدا کند و هم دیگر به سراغ شبکه ویدیویی خانگی نرود.

داریوش بابائیان در پایان تصریح می سازد که اگر قرار باشد تولیدات شبکه ویدیویی خانگی به همین منوال ادامه یابد و این آثار که اسامی عجیب و هم تراز کیفیت تولیدشان را دارا هستند، مجوز ساخت و ارائه اخذ کنند مشخص نیست چگونه سینمای ایران و شبکه نمایش خانگی می توانند قامت راست کنند و به کار خود ادامه دهند؟

انتهای پیام/اط/ش

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.