نمایش همه
  • سینمای کودک-گربه آوازخوان-پاتال-کلاه قرمزی و پسرخاله-الو الو من جو جوام-دزد عروسک ها-گلنار-دره شاه پرک ها-شهر موشها ۱۳۹۵-۰۵-۰۱ ۰۴:۰۵

    نگاهی به وضعیت سینمای کودک و نوجوان/ بخش نخست

    گذری بر آفات مرگباری که سینمای کودک را به اضمحلال کشاند!/ آیا سینمای کودک در کشور ما دوباره جان می گیرد؟

    سینماپرس: سیدرضا منتظری/ در حال حاضر کمتر از ۶ ماه به موعد برگزاری همه ساله جشنواره فیلم کودک باقی مانده، جشنواره ای که متأسفانه حداقل طی یک دهه گذشته خالی از هرگونه فیلم های مهم و تأثیرگذار برای کودکان بوده و جز طی زمان برگزاری اش در سایر روزهای سال یادی از آن نمی شود؛ به بهانه برگزاری سی امین دوره جشنواره فیلم های کودک و نوجوان نگاهی داریم به آفات مرگباری که طی تمامی این سال ها باعث شد تا این گونه مهم سینمایی به سمت نابودی و اضمحلال کشیده شود.

  • حجت اله ایوبی در امضای تفاهم‌نامه vod و تهیه کنندگان سینمای ایران ۱۳۹۵-۰۴-۳۱ ۱۰:۴۹

    پرونده یک دروغ بزرگ!

    ایوبی و پرواز بر فراز لیستهای خیالی/ آیا باید منتظر دروغ پراکنی های بعدی بود!؟

    سینماپرس: طی روزهای اخیر اتفاقات بسیار جالب توجهی در فضای سینمایی کشور روی داد که از جهات مختلف می توان به آنها نگریست و مورد کنکاش قرارداد. اتفاقی در نوع خود نادر که اگر به بازخوانی آن پرداخته شود و در کنار آن چاشنی سیاست هم مورد استفاده قرار گیرد نتایج قابل توجهی خواهد داشت.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۷) ۱۳۹۵-۰۴-۳۰ ۱۱:۱۴

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۷)؛

    بیست و چهارساعت آینده نگاری جمهوری اسلامی کامستان

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۷)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ در قسمت های گذشته به زمینه پیدایش حاکمیت رسانه ها، مفهوم سینمای استراتژیک و روند شکل گیری آن، ویژگی های اصلی آثار استراتژیک و نیز اقتضائات زمانی تولید سریال های استراتژیک پرداخته شد و در ادامه با معرفی مجدد سریال ۲۴، مهمترین المان هایی که در فصل ۸ سریال ۲۴ به تصویر کشیده شده مرور و با آوردن جزئیات و دیالوگ ها و تصاویر مربوطه سعی شده تا مستنداتی باشند برای آنچه که در قسمت های بعدی از این سریال نتیجه گیری خواهد شد.

  • جنگ سرد و سینمای مفلوک ۱۳۹۵-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۳

    رسالت گمشده (۳)

    جنگ سرد و سینمای مفلوک/ شکل گیری موج نوی سینمای ایران به عنوان رقیب جدی فیلمفارسی

    سینماپرس: محمدرضا شاه حسینی/ در فضای حاکمیت جنگ سرد، ایران به عنوان یکی از اصلی ترین نقاط تلاقی فیزیکی دو بلوک شرق و غرب که از یک سو همسایه ی تاریخی اتحاد جماهیر شوروی بود و از سوی دیگر جولانگاه سنتی نفوذ آنگلوساکسون ها و تاخت و تاز ابر قدرت تازه به دوران رسیده ی ایالات متحده امریکا محسوب می گشت و اهمیت ایران برای بلوک غرب در پیگیری نظام فرهنگی لیبرالیسم موجب شد تا مولفه های ساختاری فیلمفارسی به جزء غیرقابل تفکیک برای سینمای ایران مبدل شود و البته این بار به نحوی قابل تامل و روشنفکرپسندانه در موج نوی سینمای ایران ورود پیدا نماید.

  • تلگرام ایوبی ۱۳۹۵-۰۴-۲۷ ۱۱:۱۸

    فرافکنی ایوبی با «بگم بگم»/ تلاش ناکام برای تغییر فضا از اتهام صدور مجوز حکومتی به یک فیلم توقیفی!

    سینماپرس: محمدرسول محمدی/ آقای ایوبی از ادبیات یادداشت تلگرامی شما بر می آید که خوب می دانید جای مطرح کردن اتهامات در رسانه ها نیست و اگر توضیحات بیشتری گفته بودید به نشر اکاذیب متهم می شدید، ولی در برابر خدا و مردم مسئولید که سه سال از مسئولیت شما می گذرد و حالا تنها به "بگم بگم" کفایت می کنید! وای بر شما اگر خلافی روی داده و آن را از مجاری قانونی که اتفاقا با آنها حشر و نشر هم داشته اید پیگیری نکرده باشید!

  • زوتوپیا ۱۳۹۵-۰۴-۲۶ ۱۰:۳۴

    نگاهی به انیمیشن آمریکایی«زوتوپیا»؛

    آرمان شهر«زوتوپیا» تصویری دروغین از حقوق شهروندی آمریکایی

    سینما پرس: صابر الله دادیان/ انیمیشن سینمایی «زوتوپیا» محصول ۲۰۱۶ شرکت دیزنی است، ماجرای این انیمیشن به یکی از کهن الگوهای سینمای آمریکا برمی گردد که استراتژی هجرت یهود و به وجود آمدن رژیم صهیونیستی را نیز تبیین می کند.

  • رسالت گمشده ۱۳۹۵-۰۴-۲۳ ۱۱:۰۴

    رسالت گمشده (۲)

    حاکمیت جنگ سرد در سینمای ایران و جهان

    سینماپرس: محمدرضا شاه حسینی/ شروع فعالیت صنعت سینمای ایران از سال ۱۲۸۳ هجری شمسی (۱۹۰۴ میلادی) با افتتاح اولین سینمای عمومی در ایران بوده است و متاسفانه از همان ابتدا به صورتی کاملا خود باخته، عرصه ی فرهنگی کشور را دربست در اختیار فیلم های خارجی قرار داد و طی ۲۶ سال تنها محصولات قابل تامل سینمای آمریکا، فرانسه، آلمان، شوروی و حتی مصر را به نمایش گذاشته و به خورد جامعه ی مسلمان ایران می داد.

  • عفاف و حجاب ۱۳۹۵-۰۴-۲۱ ۱۱:۱۲

    به بهانه ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب؛

    جایگاه عفاف و حجاب در سینمای امروز ایران کجاست؟/ بی تدبیری مدیران سینمایی در مقوله عفاف و حجاب

    سینماپرس: ناصر بهزادی/ طی سال های اخیر بسیاری از جریانات جهانی سعی بر آن دارند تا با تولید و پخش برنامه های سینمایی و تلویزیونی در موضوع حجاب، جوامع اسلامی را دستخوش تغییرات فرهنگی نمایند و متأسفانه مدیران سینمای کشورمان نیز چشم بسته دنباله روی همین جریانات شده اند!

  • رسالت گمشده ۱۳۹۵-۰۴-۲۰ ۱۲:۲۰

    رسالت گمشده (۱)

    صنعت سینما و حاکمیت موضوعی با عنوان جنگ

    سینماپرس: محمدرضا شاه حسینی/ اگر چه سینما حدودا بیست سال قبل از آغاز جنگ جهانی اول متولد شد، اما با این همه در سال های پس از ُجنگ جهانی اول بود که سینما نطق گشود و در سال ۱۹۲۷ میلادی سینمای صامت جای خود را به سینمای صدادار داده و این ابزار مهم رسانه ای به عاملی اصلی جهت پیشبرد اهداف قدرت های مطرح عصر خود مبدل گردید و این همه در حالی صورت گرفت که ما بین جنگ جهانی اول و دوم سینما پیشرفت های زیادی نمود و موجب شد تا تمامی قدرت های دخیل در فرایند تحولات جنگ جهانی دوم، به نحوی محسوس از این ابزار رسانه ای، کمال بهره را به کار گیرند.

  • فیش های نجومی ۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۰

    «فیش گیت» و رسالت رسانه‌ی مدعی/ شأن و وظیفه‌ی منحصر به فرد سینما در موضوع فیش‌های نجومی

    سینماپرس: م.ر.ش/ این روزها دُم خروس مفاسد اقتصادی برخی مدیران اجرایی کشور از فیش حقوق های میلیونی و پاداش های آنچنانی ایشان بیرون زده و دولت یازدهم را مجبور ساخته تا از بگم بگم های ویژه ی خود درباره ی دولت ماضی، به می گم می گم های رسانه ای در باب دولت مُضارع خود معترض سازد و مثل همیشه اتهام بی انصافی را متوجه نشردهندگان و اصحاب رسانه نماید.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۶) ۱۳۹۵-۰۴-۱۶ ۱۱:۴۵

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو(۶) ؛

    آینده نگاری (Foresight) بیست و چهارساعته

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۶)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ در ادامه ی مطلب بیست و چهار چه چیزی را نشان می دهد؟ ، بخش دیگری از مهمترین المان هایی که در فصل ۸ سریال ۲۴ به تصویر کشیده شده مرور و با آوردن جزئیات و دیالوگ ها و تصاویر مربوطه سعی شده تا مستنداتی باشند برای آنچه که در قسمت های بعدی از این سریال نتیجه گیری خواهد شد.

  • مدیران سازمان سینمایی-ایوبی-ایل بیگی-ابطحی-تابش-طباطبایی نژاد-فرخنده کیش ۱۳۹۵-۰۴-۱۴ ۱۲:۱۶

    مدیران سینمای کشور در بن بست!

    تهدید سینماگرانی که از مدیریت سینما انتقاد می کنند/ آقایان زمان تهدیدات قرون وسطایی به پایان رسیده است!

    سینماپرس: ناصر خرم/ متأسفانه برخی از مدیران سینمای کشور که گویی شناختی از دو واژه «نقد» و «تعامل» ندارند، مسیر تهدید و حمله به سینماگران منتقد را در پیش گرفته و در اقدامی خارج از عرف و ابهام برانگیز، حتی سینماگران مطرح کشور را (که نام های شان نزد سینماپرس محفوظ است) از انتقاد به عملکردشان منع کرده و به آن ها تذکر داده اند در صورت مصاحبه، در سینما بایکوت خواهند شد!

  • دولت های ضعیف نهم و دهم! ۱۳۹۵-۰۴-۱۳ ۱۲:۴۶

    دولت های ضعیف نهم و دهم!/ چرا دولت های نهم و دهم کار فرهنگی رایج در سایر دولت ها را نکرد؟!

    سینماپرس: فاطمه سادات ناظمی/ دولت مردان نهم و دهم از تجربه فرهنگی دولت یازدهم برخوردار نیستند و نمی توانند جو فرهنگی و رسانه ای جامعه را به نحوی مدیریت کنند که بیکاری روز افزون جوانان و در عین حال از بین رفتن فرصت های شغلی و حاکمیت رکود مطلق بر فضای اقتصادی کشور و ... را به عنوان فتح الفتوح خویش و بیکاری اصحاب فرهنگ و هنر که خود شرحی مبسوط دارد را به عنوان گشایش دولت در حوزه ی فرهنگ و هنر معرفی نمایند.

  • رسانه ملی و ابزار سلطه‌ی فرهنگی دشمن ۱۳۹۵-۰۴-۰۸ ۱۰:۵۰

    رسانه ملی و ابزار سلطه‌ی فرهنگی دشمن/ بررسی مفهوم قدرت نرم، دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی دیجیتال

    سینماپرس: محمدرضا مهدوی پور/ طرح موضوع فضای مجازی توسط رهبر معظم انقلاب و بیان صریح ایشان پیرامون در اختیار دشمن قرار داشتن این فضا، در حالی صورت می گیرد که دغدغه های این سال های معظم له در این زمینه را می توان در حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی در مهرماه سال گذشته جستجو نمود؛ دغدغه هایی ویژه که به گونه ای خاص حتی در حکم انتصاب رییس جدید سازمان صدا و سیما نیز بیان گردید.

  • دی کاپریو ۱۳۹۵-۰۴-۰۴ ۰۳:۰۹

    ظهور لئوئیزم مدرن با ارائه تصویری صلح طلب و نامیرا از دیکاپریو «چشم آبی»؛

    بازیگر صاحب اسکار آمریکایی، چه نقشی در تبیین سیاست های منفعت طلبانه غرب دارد؟

    سینماپرس: صابر الله دادیان/ لئوناردو دیکاپریو، بازیگر شاخص و برنده اسکار آمریکایی که اخیرا با اخبارش برای بازی احتمالی در نقش مولانا دوباره در صدر اخبار سینما دوستان ایرانی قرار گرفته است، اخیرا جرایانات و حواشی را به دنبال داشته که نه تنها نگاه ایرانیان را به خود جلب کرده است، بلکه اساسا نگاه ها را به سوی چهره آنگلاساکسونی معطوف کرده تا معرف غرب و نژاد اصیل آمریکایی باشد.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها ۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۲:۴۸

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو(۵) ؛

    بیست و چهار چه چیزی را نشان می دهد؟/ مؤلفه های آینده نگارانه یک سریال استراتژیک/ صلحی تاریخی و بالاتر از هر خیر و رییس جمهور حسن

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (۵)

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ سریال استراتژیک ۲۴ صرفاً یک مجموعه نمایشی از حیث ابزاری جهت سرگرمی و گذران وقت نیست، بلکه سریالی است که هم در بعد درون تمدنی و هم برون تمدنی حرف های بسیاری دارد. همان طور که پیشتر اشاره شد این سریال همواره بخشی از سناریوهای مطلوب نظام سلطه را در دهه گذشته به تصویر کشیده است.

  • ایوبی-ایل بیگی-ابطحی-تابش-طباطبایی نژاد-فرخنده کیش-مدیران سازمان سینمایی ۱۳۹۵-۰۳-۳۱ ۱۰:۳۸

    وعده اتاق شیشه ای در پرده ابهام!

    آیا سونامی افشای حقوق های میلیونی به سازمان سینمایی هم می رسد؟

    سینماپرس: محمدرسول محمدی/ این روز ها و درپس فشار اقتصادی در پسابرجام، خبر دریافت های چند ده میلیونی برخی از مدیران دولتی یکی پس از دیگری کام مردم را تلخ می کند. هنوز دستاورد تغییر دکوراسیون اتاق رئیس سازمان سینمایی در اولین روزهای ریاست و هزینه میلیاردی بازسازی ساختمان خانه سینما برای سینما دوستان در پرده ابهام است و بهتر است در چنین شرایطی و با ابهام پرداخت های نامتعارف در سازمان سینمایی به هم پیوند نخورد و مشکل را دو چندان نکند!

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها (4) ۱۳۹۵-۰۳-۲۶ ۱۲:۵۳

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۴)؛

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها/ فصل هشت، جمهوری اسلامی کامستان و ترور رئیس جمهور حسن

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ در این سلسله یادداشت ها، مقایسه ای تطبیقی بین برخی رویدادهای کلان سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی و فصل ۸ سریال ۲۴ صورت می گیرد تا مخاطبان با نمونه ای از نمایش سناریوهای سیاسی در قالب محصولات هنری آشنا شوند و نیز جنبه های مختلف این سناریوی ترسیم شده برای جمهوری اسلامی از حیث تحقق و یا عدم تحقق تبیین شود.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها ۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۳:۵۳

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو(۳) ؛

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها/ مولفه های استراتژیک سریال ۲۴ (مرور ۷ فصل نخست)

    سینماپرس:م.ر شاه حسینی/ وقایع سال ۸۸ ایران اسلامی نتیجه دهه ها تهاجم و شبیخون به فرهنگ و قتل عام فرهنگی خاموش نسل های متمادی این کشور بود که تحت سناریوهای تدوین شده تصمیم سازان غربی برای فروپاشی نظام اسلامی صورت گرفته بود. اکنون پس از هفت سال، یکی از این سناریوها با درصد موفقیت بالایی در حال دنبال شدن است، سناریویی که دشمن به عیان آن را به عنوان آینده مطلوب خویش برای جمهوری اسلامی ایران، در فصل ۸ سریال استراتژیک ۲۴ به تصویر کشید و تنها چند روز پس از یوم الله ۹ دی ۸۸ به نمایش گذاشت.

  • مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس ۱۳۹۵-۰۳-۱۸ ۱۲:۱۶

    در پی انفعال نمایندگان مجلس در تشکیل کمیسیون فرهنگی؛

    معضل«ولنگاری فرهنگی» چگونه باید حل شود؟/ بیانات رهبری خبر از یک قحطی فرهنگی می دهد!

    سینماپرس: صابر اله دادیان/ پس از سخنان رهبری با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ابراز نگرانی ایشان در باب فرهنگ و مسائل فرهنگی کشور؛ مجلس این دوره انفعال شدیدی از خود در مواجهه با داوطلبی برای عضویت در کمیسیون فرهنگی نشان داد.

  • سینمای اجتماعی، بلای‌ قنداندود‌ ۱۳۹۵-۰۳-۱۷ ۱۱:۱۶

    سینمای اجتماعی، بلای‌ قنداندود (۲)؛

    چرا رهبر معظم انقلاب امروز باید نقش سینما را نه از بعد ایجابی و فرهنگ سازی بلکه از بعد ایجاد مفاسد اجتماعی یادآوری نمایند؟/ راه کارهایی برای نجات سینمای اجتماعی

    سینماپرس: م.شاه حسینی/ بی تردید تأثیرات سینما بر افزایش آسیب های اجتماعی هراسناک تر از آن چیزی است که در قسمت اول این گزارش بدان اشاره شد، تأثیری که روزگاری در ایران اسلامی دیده شده است و قابل انکار نیست. اگر همین روند ادامه پیدا کند آن دسته از هنرمندان که علاقمند قبح شکنی هستند به این میزان اکتفاء نکرده و روش های بروزتری جهت پرده دری خواهند یافت!

  • سینمای اجتماعی، بلای‌ قنداندود‌ ۱۳۹۵-۰۳-۱۱ ۱۰:۳۵

    سینمای اجتماعی، بلای‌ قنداندود (۱)

    تاثیر سینما و تلویزیون بر قبح شکنی در جامعه/ آیا سینماگران واقعیات جامعه را به تصویر کشیده اند یا تغییرات فرهنگی جامعه نتیجه تأثیر سینماست؟

    سینماپرس: م.شاه حسینی/ در دوران جمهوری اسلامی، حتی در میانه دهه شصت و درگیری کشور با جنگ نظامی، همواره بیشترین تولیدات سینمایی کشور در دسته سینمای اجتماعی قرار داشته است. مدیران و فیلمسازان علاقمند به موج نو و هنر روشنفکرمأبانه، سینمای اجتماعی را در برابر سینمای حماسی و قهرمانی، سینمای دفاع مقدس و سایر گونه های سینما مورد حمایت قرار دادند بطوری که امروز سینمای اجتماعی وجه غالب محصولات سینمایی کشور را تشکیل می دهد.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها ۱۳۹۵-۰۳-۰۵ ۱۱:۰۳

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۲)؛

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها/ نیم نگاهی به سریال ۲۴

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ اکنون پس از هفت سال، یکی از این سناریوها با درصد موفقیت بالایی در حال دنبال شدن است، سناریویی که دشمن به عیان آن را به عنوان آینده مطلوب خویش برای جمهوری اسلامی ایران، در فصل ۸ سریال استراتژیک ۲۴ به تصویر کشید و تنها چند روز پس از یوم الله ۹ دی ۸۸ به نمایش گذاشت، در دورانی که نخبگان و خواص جامعه هشدارهای رهبری و علماء و بزرگان انقلاب اسلامی پیرامون حرکات دشمن پس از فتنه را نمی شنیدند.

  • بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها ۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۲:۳۴

    پیش نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو (۱)؛

    بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها/ رسانه ها و خدمت به مراکز قدرت و ثروت/ ظهور سریال های استراتژیک فراتمدنی از چه زمانی آغاز می شود؟

    ظهور سریال های استراتژیک با غلبه ی سناریو بر سیاست

    سینماپرس: م.ر شاه حسینی/ در سال ۱۳۸۸ جمهوری اسلامی ایران درگیر اغتشاشاتی شد که به ظاهر در اعتراض به نتیجه انتخابات صورت می گرفت اما در اصل ماحصل برنامه ریزی های مستمر دشمنان مردم بود؛ همان طور که طی به اصطلاح بحران داخلی سوریه که کمی بعد از فتنه۸۸ آغاز شد، تونل هایی زیرزمینی به دست آمد که تاریخ حفر آنها به یک دهه قبل باز می گشت!

  • پیچ تاریخی و تمدن نوین اسلامی ۱۳۹۵-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۳

    بررسی چالش های پیش روی رسانه ملی در آستانه معارفه رئیس آن؛

    علی‌عسکری، پیچ تاریخی و تمدن نوین اسلامی/ آیا تولیدات، آثار و محصولات مخل امنیت فرهنگی جدی گرفته خواهد شد؟

    سینماپرس: م.شاه حسینی/ با وجود اهمیت فرهنگ در نگاه رهبران انقلاب اسلامی و جایگاه آن در حرکت های اجتماعی ملت ایران، دستگاه های متعدد و عریض و طول فرهنگی، هنری و رسانه ای جمهوری اسلامی از جمله صداوسیما پس از ۳۸ سال نه تنها از به تصویر کشیدن الگوی انسان و ساختار طراز انقلاب اسلامی در حوزه های گوناگون و در جهت نیل به تمدن نوین اسلامی عاجز و ناتوان می باشند، بلکه در دهه های گذشته به سهو یا عمد مروج ارزش های سبک زندگی امریکایی اعم از دنیاطلبی، رفاه طلبی، مصرف گرایی، تجمل گرایی، بی حیایی، اباحی گری، سوداگری و ... بوده و هستند.

  • وقتی دستان مدیر فرهنگی انقلابی بسته می شود ۱۳۹۵-۰۲-۲۵ ۱۰:۴۰

    تحلیلی بر واقعیات امروز رسانه ملی؛

    وقتی دستان مدیر فرهنگی انقلابی بسته می شود!/ آیا برنامه سازی در رسانه ملی طراز انقلاب اسلامی است؟

    سینماپرس: م.ر.ش/ چطور می توان در ساختاری بوروکراتیک، انقلابی بود؟ چطور می توان کارمند را به سرباز جنگ نرم تبدیل کرد؟ رسانه ملی در دو دهه اخیر صرفاً بزرگ شده و اما دریغ از جهاد فرهنگی ... از همین روست که حتی یک مدیر فرهنگی شایسته مانند محمد سرافراز نیز نمی تواند در این ساختار کاری از پیش ببرد.

  • اکسیر ۱۳۹۵-۰۲-۲۱ ۱۱:۵۸

    تحلیلی بر یک دروغ و اشتباه رسانه ای؛

    به نام خلاقیت، اخلاقیات را فدا نکنیم! / خدشه در اعتماد مخاطب به رسانه، شبکه های بیگانه را یکی پس از دیگری بر سر ملت آوار می کند!

    سینماپرس: صابر اله دادیان/رسانه و کار رسانه امری فرهنگی است که به گفته مقام معظم رهبری کار در این عرصه جهاد به حساب می آید. پس نباید با دید سوء، طمع، دروغ و ریا برای تولید آن آستین همت بالا زد، بلکه باید با توکل، صداقت، احترام به مخاطب آن هم از همه قشر، همت کرد و به قصد جهاد، کار فرهنگی تولید کرد، امری که مصداق معلمی است.

  • سینمای فرانسه-ایوبی-میرکریمی ۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۱۲:۰۵

    فرنگی زده گی، دو روی یک سکه دو نهاد صنفی و دولتی؛

    نقش دولت در سینمای فرانسه یا نقش فرانسه در سینمای دولتی؟/ آیا می توان نسبت به این همه فرنگی زده گی سینمایی بی تفاوت بود؟

    سینماپرس: جواد محرمی/ آیا رییس سازمان سینمایی پس از رایزنی فرهنگی در فرانسه مانند شاهان و منورالفکران فرنگ رفته عصر قاجار فرهنگ از کف داده و معبد هنر و فرهنگ جهان را بیش از همه در پاریس می جوید؟ به راستی جلوس یک رایزن فرهنگی در فرانسه بر کرسی ریاست سینمایی کشوری انقلابی راز و رمزی دارد!؟

  • هنر انقلاب ۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۱:۳۸

    بررسی مفهوم هنر و هنرمند انقلاب اسلامی (۲)؛

    هنرمند انقلاب اسلامی شهیدی است زنده و سالکی در میدان مبارزه با طواغیت و جنود شیطان/ هنر انقلاب اسلامی دارای شاخصه هایی مانند انسان سازی، تعقل، حکمت، تهذیب نفس و زبان فطرت

    سینماپرس: م.شاه حسینی/ در دوران پس از انقلاب با وجود توجه به هنر انقلابی و هنرمند انقلابی، هنوز ویژگی ها و مختصات این دو مفهوم تدوین و تعیین نشده و همانطور که وجه تمایزهای هنر انقلاب از هنر غربی به صورت کامل مشخص نشده است، تفاوت های هنرمند انقلاب اسلامی از هنرمند غربی، هنرمند هندی، هنرمند چینی و ... و حتی هنرمند مسلمان روشن و معلوم نیست.

  • پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۳۹۵-۰۲-۰۷ ۱۲:۳۴

    متولیان جشنواره جهانی فیلم فجر به دنبال چه بودند؟

    جشنواره ای متحجر با آدمهای شیک/ این صدای راستین ملت بزرگ ایران است!؟

    سینماپرس: جواد محرمی/ پوستر یک رویداد هنری تا حدود زیادی می تواند طرز فکر و سطح اندیشه برگزار کنندگان آنرا برملا کند. پارامترهایی چون خود شناسی، میهن شناسی، خودآگاهی، اعتماد به نفس ملی، پیشرو بودن، افقهای تازه و بلند را دیدن از جمله مواردیست که با نظر انداختن در پوستر یک رویداد هنری معرفی می شود. حال با توجه به پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر، در میان کوران مسائل و مباحث عدیده ملی، منطقه ای و بین المللی که کشور ایران در کانون آنها قرار دارد؛ نسبت جشنواره فیلم فجر با صدای راستین ملت بزرگ ایران چیست؟