سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

شنیده هایی از تصمیمات داخلی خانه سینما!

لزوم ورود نهادهای ناظر فرهنگی و قضایی به اقدامات هیأت مدیره/ تدارک تجمع اعتراضی صنوف سینمایی؟!

آرم خانه سینما

سینماپرس: گویا هیأت مدیره فعلی خانه سینما که چند روزی بیشتر اداره این نهاد صنفی را بر عهده ندارند به سیم آخر زده و بعد از تخلفات گسترده ای که طی سال های اخیر داشته اند و صدای انتقاد و اعتراض اهالی سینما را درآورده اند، می خواهند در روزهای پایانی حیات شان باز هم با تهدید و ارعاب و اعمال قدرت، تخلفات بیشتری مرتکب شوند، شنیده می شود تصمیمات داخلی هیأت مدیره بر این است که صنوفی که در وزارت کار ثبت نشده اند حق رأی در مجمع عمومی خانه سینما نداشته باشند این اتفاق باعث شده تا برخی صنوف سینمایی در تدارک تجمع اعتراضی علیه مدیران این نهاد به اصطلاح صنفی باشند که رسما هیچ حمایتی از اعضای صنوف ندارد!

به گزارش سینماپرس شنیده می شود به تازگی هیأت مدیره خانه سینما به تصمیمی جدید رسیده اند، تصمیمی غلط و بدون وجاهت قانونی که نیازمند ورود هرچه سریع تر دستگاه ها و نهادهای ناظر فرهنگی نسبت به این تخلفات آشکار است.

بر اساس شنیده ها چندی پیش تصمیم هیأت مدیره خانه سینما بر این بوده که صنف هایی که ثبت وزارت کار نشده اند امکان عضویت در هیأت مدیره را نداشته باشند اما حالا در تصمیمی جدید و غیرقانونی می خواهند حق رأی را هم از صنوفی که این ظلم را نپذیرفته و حاضر به ثبت در وزارت کار نشده اند سلب کنند؛ عملکردی غیرقانونی که باعث شده تا شائبه های زیادی را به وجود آورد.

نکته قابل تأمل اینجا است که هر مصوبه ای توسط هیأت مدیره خانه سینما باید در مجمع عمومی به رأی گذاشته شود نه اینکه آن ها به اصطلاح ببرند و بدوزند و تعیین و تصویب کنند و هر بلایی می خواهند به سر سینما و سینماگران و صنوف سینمایی بیاورند!

از ۳۲ صنف خانه سینما تعداد زیادی راضی به ثبت صنف شان در وزارت کار که رسما هیچ ارتباطی با سینما و سینماگر و هنرمند ندارد نشده اند و مسئولان خانه سینما می خواهند با هر ترفندی شده آن ها را راضی کنند که در وزارت کار ثبت شوند. در همین راستا شنیده می شود آن ها با وعده و وعیدهای مکرر به اهالی صنوفی که راضی به ثبت صنف شان نشده اند می گویند شما فقط کافی است مدارک تان را به وزارت کار ارسال کنید حالا بقیه اش هم بماند برای بعد اشکال ندارد!

یکی از اهالی سینما که نخواست نامش فاش بشود در این خصوص به سینماپرس گفت: ما این روزها دنبال یک فریادرس هستیم؛ مدت های مدیدی است که اهالی سینمای کشور فریاد و فغان سر داده اند که در خانه سینما تخلف پشت تخلف صورت می گیرد پس چرا تا به امروز مسئولان وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و یا هر نهاد دیگری هیچ توجهی به این اعتراضات برحق ما نکرده اند و اجازه می دهند کسانی که به اسم مدیر اداره خانه سینما را در دست گرفته اند هر کاری دوست دارند بکنند؟

این اتفاقات در حالی است که طی ماه های اخیر اتفاقات عجیب و بی پاسخ زیادی در این نهاد صورت گرفته از عدم شفاف سازی در خصوص اهدای عیدی میلیاردی وزارت ارشاد تا پاسخگویی غیرمنطقی خانه سینما در خصوص عضویت معتمدآریا در هیأت مدیره و همزمان ریاستش در انجمن بازیگران!

امید است دستگاه های ناظر بر عملکرد نهادهای فرهنگی و مسئولان قضایی کشور هرچه سریع تر نسبت به این قضایا ورود کرده و اجازه ندهند تا افرادی شاه نشین به عنوان مدیران این نهاد هر کاری که می خواهند انجام دهند!

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.