دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

لزوم زنده نگه داشتن خاطرات شهدا با زبان هنر/۸

منصوریان: متأسفانه روایت سینما از شهدا برای بیلان‌کاری است/ انتقاد از برخورد سطحی با بیانات رهبری

ولی منصوریان

سینماپرس: ولی منصوریان گفت: برخورد مدیریت فرهنگی کشور با بیانات رهبری سطحی است لذا نتیجه آن می‌شود که روایت سینما از شهدا برای بیلان‌کاری از آب درمی‌آید.

ولی منصوریان روزنامه نگار فرهنگی در پی دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از خانواده شهدا و گلایه ایشان نسبت به کم کاری در خصوص شهدا و تأکیدشان مبنی بر اینکه خاطره‌های شهدا باید باز زبان هنر زنده نگه داشته شود گفت: به‌نظرم برخورد مدیریت فرهنگی کشور با بیانات رهبری سطحی است لذا نتیجه آن می‌شود که روایت سینما از شهدا برای بیلان‌کاری از آب درمی‌آید و فیلم‌ های دم دستی، بدون مخاطب و گیشه و تنها برای ارائه گزارش در دستور کار قرار می‌گیرد.

خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع پرس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جملات نورانی رهبر فرزانه انقلاب، جدیدترین توصیه‌هایی است که ایشان در مقام اهمیت یک راه و روش سعادت‌مندانه چند روز پیش بیان کرده‌اند. ایشان با شناخت درست، اهالی هنر شامل سینما، ادبیات و شعر، نقاشی و رسانه را در راس ماموریت پرداختن به شهدا معرفی کردند.

او با تاکید براینکه بدون تردید سینما از میان هنرها محوری‌ترین نقش را برای معرفی شهدا خواهد داشت، افزود: ما در تاریخ ۴۳ سال انقلاب درباره شهدا و در موضوع دفاع مقدس آثار موفق و جریان‌سازی را شاهد هستیم اما مدیریت فرهنگی سینما تمام تلاش خودش را انجام داده تا این آثار تکثیر نشوند و این تلاش با سنگ‌اندازی‌ها متعدد در مسیر تولید و نمایش صورت گرفته است.

منصوریان به مشکلات تولید فیلم «موقعیت مهدی» اشاره و افزود: ما در مجموعه دستگاه‌های فرهنگی یک سیستم هماهنگ را شاهدیم که در جهت ناهماهنگ‌سازی شرایط بسیار خوب عمل کرده است و کار را برای یک کارگردان دغدغه‌مند مثل هادی حجازی‌فر به‌جایی می‌رسانند که ایشان اعلام عمومی می‌کنند که دیگر به‌سمت ساخت فیلم دفاع مقدس نخواهد رفت، و این تنها یکی از دستاوردهای مدیریت فرهنگی است که ربطی به هیچ جناح و دولتی ندارد بلکه معتقدم این روند در تمام ادوار وجود داشته و دارد و به‌هیچ عنوان رفع نشده است.

این فعال رسانه‌ای به تلاش‌های صورت گرفته سال‌های گذشته در موضوع دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: در سال‌های گذشته فیلم‌های خوبی در زمینه دفاع مقدس تولید شده اما به‌نظرم این آثار را نمی‌توان نتیجه مدیریت کلان فرهنگی کشور دانست بلکه توسط افرادی دغدغه‌مند همانند هادی حجازی فر تولید شده‌اند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.