شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

لزوم زنده نگه داشتن خاطرات شهدا با زبان هنر/۵

فقیه: تولید فیلم با محوریت دفاع مقدس و خاطرات شهدا از نان شب هم واجب تر است

مهدی فقیه در نشست صمیمی هنرمندان سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: تولید فیلم با محوریت دفاع مقدس و خاطرات شهدا از نان شب خوردن هم واجب تر است؛ این بالاتر از نیاز است و یک ضرورت برای جامعه محسوب می شود اما افسوس که اصلاً کسی به فکر نیست!

مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از خانواده شهدا و گلایه ایشان نسبت به کم کاری در خصوص شهدا و تأکیدشان مبنی بر اینکه خاطره‌های شهدا باید باز زبان هنر زنده نگه داشته شود گفت: تولید فیلم با محوریت دفاع مقدس و خاطرات شهدا از نان شب خوردن هم واجب تر است؛ این بالاتر از نیاز است و یک ضرورت برای جامعه محسوب می شود اما افسوس که اصلاً کسی به فکر نیست!

بازیگر فیلم های سینمایی «شکارچی شنبه» و «ملک سلیمان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از وزارت ارشاد گرفته تا تهیه کنندگان همه دنبال کارهای کمدی و خنده دار هستند! آن ها بهانه شان این است که مردم حال شان خوب نیست و با دیدن این کارها شادمان می شوند در صورتی که آن ها اصلاً به فکر مردم نیستند و تنها به پول و منافع مادی خود می اندیشند.

وی ادامه داد: من فیلم دفاع مقدس زیاد دارم و بیشترین جایزه و تقدیرهایم را برای کارهای دفاع مقدس گرفتم. حضور من در این فیلم ها و واکنش هایی که از سوی مردم دیدم بارها برایم اثبات کرده که مردم از کارهای دفاع مقدس خوششان می آید و این کارها را دوست دارند نه کارهای مسخره و چیپ که به کرات تولید می شوند.

فقیه با تأکید بر اینکه مردم دنبال کارهای معنوی دفاع مقدس هستند تصریح کرد: عده ای بی سواد اداره امور را در دست گرفته و تنها به پول فکر می کنند! ای کاش یک روزی این پول پرستی و این اختلاس ها از بین برود! این ها درد است یک درد بزرگ و همه ما در حال زجر کشیدن از این درد بزرگ هستیم. من امیدوارم مسئولان دغدغه مند کمی به فکر باشند و همت و همیت به خرج بدهند و سینمای دفاع مقدس را مجدداً احیا کنند.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: این نیاز ضروری است که فیلم های دفاع مقدس با محوریت خاطرات و زندگی شهدا ساخته شود تا نسل جوان که کمترین آگاهی از آن روزگار و آن مردان و آن دوران ندارد بتواند با اهداف و آرمان های والای آن ها آشنا شود. تولید فیلم های دفاع مقدسی می تواند باعث شود تا نقشه دشمنان برای از راه به در کردن جوانان این مرز و بوم شکست بخورد. ما نباید بیش از تعلل کنیم، ما نباید دست روی دست بگذاریم و سینمای دفاع مقدس را رها کرده و به این همه کمدی های سطحی و سخیف برسیم!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.