چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان

هدف ما تثبیت جشنواره تئاتر کودک در همدان است

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

باید حمایت بیش تری از تئاتر شود و سالن های تخصصی تئاتر کودک افزایش یابد.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، به نقل از ستاد خبری جشنواره تئاتر کودک، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: باید سقف حمایت ها نسبت به تئاتر بیش تر شود و سالن های تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در همدان احداث گردد اما در مرحله اول تثبیت جشنواره در همدان هدف اصلی ما است.

حجت الاسلام سعید کرمی افزود: تثبیت شدن به معنی سند زدن و طی کردن مراحل رسمی نیست. همین که دنیا جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را به نام همدان بشناسد به معنای تثبیت جشنواره است.

وی اظهار داشت: گروه های تئاتر در حوزه تخصصی ورود خوبی داشته اند، اما در محتوا خیلی جای کار داریم و هنوز گرفتار جذب مخاطب هستیم، در صورتی که باید در کنار پرداختن به جذابیت ها، فرهنگ سازی را مد نظر قرار داد.

کرمی بیان داشت: با خط دهی و برنامه ریزی و نیز جلوگیری از راه یابی ابتذال به تئاتر می توانیم خرده فرهنگ های ایران را در متن نمایش ها لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: تئاتر ابزاری است که با مخاطب ارتباط مستقیم برقرار می کند و حس کنجکاوی، ماجراجویی و زیبایی دوستی او را تحریک می کند و به راحتی و با ظرافت پیام های بزرگ فرهنگی را به ساده ترین زبان انتقال می دهد.

حجت الاسلام کرمی اذعان داشت : کودکان به علت جاذبه بصری به اجرای زنده گرایش دارند و پتانسیل تئاتر در حوزه فرهنگ سازی کودکان و نوجوانان از فیلم بیش تر و بالاتر است.
وی اضافه کرد: هنر ابزار انتقال فرهنگ است و هرچه بیشتر بتوانیم از ظرفیت هنر برای انتقال فرهنگ استفاده کنیم، به موفقیت بیشتری رسیده ایم. اما هرچه دستمان از هنر خالی باشد آرمان ها، اهداف و شاخصه های فرهنگی مان دچار رکود می شوند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص بازگشت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به همدان بیان داشت: زادگاه تئاتر کودک و نوجوان همدان است و همدانی ها به تئاتر به خصوص تئاتر کودک و نوجوان تعلق خاطر دارند. ما قصد داشتیم همدان را تبدیل به مرکز برنامه های هنری کودکان و نوجوانان بکنیم و رهاورد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان پویایی گروه های تئاتر در استان همدان است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد ماه مهر ، ماه کودکان همدانی باشد و فضایی که مد نظر مردم و مسئولین است فراهم شود تا تیم برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در پایان جشنواره سربلند باشند.

هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 7 تا 11 مهر در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/ن.ف/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.