یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸

در آستانه برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

نهادهای استان همدان آمادگی خود را برای جشنواره اعلام کردند

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

با نزدیک شدن به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نهادهای مختلف استان همدان آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره کودک اعلام کردند.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از ستاد خبری جشنواره بین المللی تئاتر کو دک و نوجوان همدان، علی اکبر فامیل کریمی معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: همه امکانات استان همدان باید بسیج شود تا جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر و فیلم کودک و نوجوان خوب برگزار شود و نباید در این خصوص نگاه بخشی داشته باشیم.

فامیل کریمی در نشست ستاد استانی جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر و فیلم کودک اظهار داشت: همه امکانات استان باید در زمان برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر و فیلم کودک در اختیار جشنواره‌ها قرار بگیرد.

وی بیان داشت: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یکی از سه اتفاق مهمی است که قرار است در استان همدان رخ دهد و جشنواره‌های تئاتر و فیلم کودک و نوجوان و کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید استان مغایرتی با هم ندارند و می‌توان از پتانسیل‌های این جشنواره‌ها و کنگره به نفع یکدیگر استفاده کرد.

وی در واکنش به پیشنهاد یکی از اعضای جلسه در خصوص فعالیت رسانه‌ها در زمان برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر و فیلم کودک و نوجوان گفت: برای ایجاد رقابت در رسانه‌های فعال و اطلاع رسانی مطلوب، رسانه برتر اطلاع رسانی جشنواره‌ها معرفی و تجلیل می شود.

وی ضمن اطلاع از عملکرد ستاد استانی جشنواره‌های فیلم و تئاتر کودک گفت: در این زمینه قدم‌های جدی برداشته شده و از برنامه‌ریزی‌ها جلوتر حرکت کرده‌ایم.

حسین تقی‌پور در گفت‌وگو با ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌الملی تئاتر کودک و نوجوان گفت: کودکان شایسته بهترین‌ها هستند و همدان باید بهترین جشنواره بین‌المللی را در کشور برگزار کند.

وی افزود: در این راستا صدا و سیمای استان همدان نیز خود را مکلف می‌داند تمام رویدادهای فرهنگی استان را در قالب خبر و تبلیغات منعکس کند.

وی ادامه داد: تئاتر کشور همیشه مورد نامهربانی قرار گرفته است در حالی که کودکان و نوجوانان می‌توانند به دلیل بی واسطه بودن تئاتر ارتباط خوبی با آن برقرار کنند لذا وظیفه خود می‌دانیم که اطللاع رسانی خوب و شایسته‌ای در خور پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین داشته باشیم.

وی یاد آور شد: صدا و سیمای استان همدان یکی از بخش‌های خبری خود را به جشنواره کودک اختصاص داده است که در آن به اطلاع رسانی این رویداد بین‌المللی می‌پردازیم و مصاحبه با هنرمندان و مسئولان اجرایی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

تقی‌پور اذعان داشت: در حوزه سیما چند برنامه زنده و برنامه تولیدی از جمله " نگاه 5" و "چند قدم دورتر" را در ایام جشنواره در نظر گرفته‌ایم که هر روز این برنامه‌ها پخش می شود، همچنین گزارش‌های مستند در حاشیه جشنواره پخش می‌شود.

بنا بر این گزارش پرویز ابراهیمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: یکی از مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری ایجاد مجتمع و موزه تئاتر بوده که موجب نگاه تخصصی به تئاتر، نمایش‌های خیابانی و عروسکی استان است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایش عروسکی و تئاتر کودک است، افزود: کانون‌های استان همدان نمایش‌های عروسکی بسیاری در مسابقات مختلف استانی و کشوری برگزار کرده‌اند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به ایجاد مراکز نمایش عروسکی در تمام مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اذعان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همدان دارای 237 مرکز است که در تمام این مراکز نمایش‌های عروسکی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: همانگونه که کانون پرورش فکری کتاب‌های مختلفی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد، به همان میزان نیز برای اجرای نمایش‌های مختلف تلاش می‌کند.
ابراهیمی یاد آور شد: هنوز اطلاعات خاصی در خصوص وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اختیار این مجموعه قرار داده نشده و با اطلاع رسانی بیشتر، این کانون به طور مستقیم به این موضوع ورود پیدا می‌کند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 7 تا 11 مهر در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن.ف/ج

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.