چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳

بازگشت تئاتر به همدان

جشنواره تئاتر کودک در زادگاهش به اوج می رسد

ناصر آویژه

ناصر آویژه کارگردان تئاترگفت: بازگشت جشنواره تئاتر به همدان را به فال نیک می گیریم، زیرا جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در زادگاهش به اوج می رسد و قطعا با استفاده از تجربه های گذشته می تواند موفقیت چشمگیری داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بازیگر نمایش"من و تو و رستم و شاهنامه" گفت: تئاتر کودک مهجور و مظلوم است اما این مهجوریت و مظلومیت باید به پایان برسد و جشنواره تئاتر بتواند در همدان به جایگاه اصلی خویش دست پیدا کند.

آویژه که امسال با بازی در نمایشی به کارگردانی مریم معترف در همدان حضور پیدا می کند، بازگشت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به همدان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در همدان ، هفدمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان می تواند خود را بیش از سالهای گذشته در معرض نمایش بگذارد.

وی در خصوص نمایش "من و تو و رستم و شاهنامه" اظهار داشت: این نمایش بازیگرمحور است و بخشی از آن به شیوه نمایش های ایرانی"نقالی" و بخشی دیگر به صورت عروسکی به اجرای بخش هایی از شاهنامه می پردازد.

این کارگردان تئاتر هدف از اجرای این نمایش را دفاع از فرهنگ اصیل ایرانی به وسیله نقالی دانست و بیان کرد: باید با استفاده از تئاتر شاهنامه را به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم، زیرا بسیاری از کودکان فردوسی، شاهنامه و اصالت ایرانی را نمی شناسند.

برنده جایزه بازیگری برای نمایش "مش مش قلی خان" در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اصفهان اظهار تصریح کرد: نباید به تئاتر سلیقه ای نگاه کرد، بلکه شکل اجرایی آن باید صحیح باشد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به نیرو، بودجه و امکانات موجود می تواند بر تئاتر کودک تاثیر گذار باشد.

این کارگردان در پایان صحبت های خود گفت:کار برای کودکان عشق می خواهد و روحیه ای خستگی ناپذیر می طلبد،امیدوارم همدان این روحیه را داشته باشد.

هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان 7 تا 11 مهرماه در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/ن.ف /ج

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.