دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳

یک کارشناس تئاتر:

تئاتر درمانی جز تکالیف تئاتر کودک است

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

نیک فرجاد گفت: اگرمسئولان فرهنگی جامعه نگاه وسیع تری نسبت به تئاتر پیدا کنند، قطعا می توانیم تئاتر درمانی را جزء تکالیف تئاتر کودک بدانیم.



به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره تئاتر کودک سهراب نیک فرجاد گفت: تئاتر می تواند با اجرای قوی و شکل ها و روش های مختلف بر روان کودک یا نوجوان تاثیر مستقیم بگذارد، زیرا کودک و نوجوان تماشاگر خود را به طور کامل در اختیار صحنه و نمایش قرار می دهد و از آن تاثیر می پذیرد.

کارشناس امور فرهنگی و هنری سازمان بهزیستی استان همدان افزود: در این راستا دکتر مورنو تئاتر درمانی را برای اولین بار در اروپا پس از درمان بیماری روانی یک زن به وسیله تئاتر مطرح کرد و اگرچه این نوع درمان در ایران کاربرد چندانی ندارد اما تئاتر می تواند نقش ویژه ای در روحیه کودکان داشته باشد.

وی ادامه داد: اوج خلاقیت انسان در دوران کودکی شکل می گیرد و کودکان با دیدن تئاتر خود را به جای بازیگر نقش قرار می دهند و از این طریق آموزش می بینند.

وی تصریح کرد: مسئولان باید با برنامه ریزی منسجم و دقیق زمینه اجرای تئاتر برای کودکان و نوجوانان را فراهم کنند و هنرمندان تئاتر با توجه به نوع گفتار، رفتار و رده سنی کودکان به اجرای تئاتر بپردازند.

این هنرمند درخصوص جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بیان کرد: جشنواره های تئاتر باعث تبادل فرهنگی بین شهرها و کشور ها می شوند و در شرایطی اثرگذاری بیشتری دارند که آنها را مختص به یک زمان خاص ندانیم و در طول سال به تئاتر بپردازیم.

سهراب نیک فرجاد اذعان داشت: استان همدان باید از تمام پتانسیل ها برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره بین المللی تئاتر کودک استفاده کند تا کودکان و نوجوانان امروز که آینده سازان جامعه هستند از اجرای این جشنواره منتفع شوند.

وی با ابراز خرسندی از بازگشت جشنواره کودک به همدان اظهار داشت: امیدوارم از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم و بتوانیم برگزار کنندگان خوب جشنواره تئاتر کودک باشیم و تئاتر کودک را آنطور که شایسته است به جهانیان ارائه کنیم.

یادآور می شود هفدمین جشنواره تئاتر کودک 7 تا 11 مهرماه در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/ن.ف/ج




اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.