یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما/۱

پاک سیما: مدیران سازمان سینمایی باید شرایط تولید را تسهیل کنند/ به خانه سینما هیچ امیدی ندارم چرا که هیچ اثر و ثمری برای زندگی سخت سینماگران نداشته!

محمد تقی پاکسیما

سینماپرس: محمدتقی پاک سیما فیلمبردار پیشکسوت در آستانه روز ملی سینما در خصوص مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما گفت: مهمترین معضل این روزهای سینمای کشور بیکاری و خانه نشینی بخش اعظمی از اهالی سینما است و مدیران سازمان سینمایی باید شرایط تولید را تسهیل کنند تا تعداد بیشتری از سینماگران بتوانند کار و فعالیت داشته باشند و اندکی سامان به وضعیت وخیم زندگی شان بدهند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «آسمان هشتم» و «سجاده آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بیکاری در سینما بیداد می کند و هیچ مدیری تاکنون راه حل مناسب برای این معضل اساسی نداشته است! وضعیت زندگی سینماگران در این شرایط اقتصادی کشور که نرمال نیست بسیار سخت از قبل شده و این وظیفه سیاست گذاران سینمایی است که تدبیری عاجل برای رفع این مهم داشته باشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: مدیران سازمان سینمایی باید پروژه های سینمایی را حمایت کنند و با ارائه تسهیلات سینماگران را تشویق به تولید کنند. امروزه بسیاری از تهیه کنندگان و حتی فیلمسازان به دلیل عدم اطمینان از شرایط مطلوب سینما از تولید واهمه دارند چرا که نمی دانند بعد از تولید سرنوشت اثرشان و بازگشت سرمایه اولیه آن به چه صورت خواهد بود!

پاک سیما سپس با اشاره به نقش کلیدی خانه سینما برای رفع بحران معیشتی و رسیدگی به مسائل رفاهی سینماگران اظهار داشت: بنده به خانه سینما هیچ امیدی ندارم چرا که هیچ اثر و ثمری برای زندگی سخت سینماگران نداشته! در تمامی این سال ها خانه سینما برای زندگی سخت و مشقت بار هنرمندان چه کاری انجام داده است؟

وی تصریح کرد: ما امروزه شاهد مشکلات متعددی در میان اهالی سینما هستیم، از مبحث عدم تأمین امنیت شغلی گرفته تا مسأله بیمه بیکاری، بیمه پایه و بیمه درمانی سینماگران، تأسیس صندوق بیکاری و... همه روی زمین مانده؛ مدیران سینمایی باید از متولیان خانه سینما بخواهند این معضلات را برطرف کنند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «مردی از جنس بلور» و «به کبودی یاس» در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه ای بسیار مهم و استراتژیک است و مسئولان نباید با آن ساده انگارانه برخورد کنند؛ ما نیازمند آن هستیم که هرچه سریع تر اوضاع سینما را بهبود ببخشیم و تدبیری عاجل برای رفع بحران از زندگی سینماگران داشته باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.