چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما/۶

علامی: خانه سینما در حد شو همیشه کار انجام داده! این وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هستند که باید به داد سینماگران برسند

ناهید علامی

سینماپرس: ناهید علامی بازرس انجمن چهره پردازان سینمای ایران در آستانه روز ملی سینما در خصوص مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما گفت: جشن روز سینما به چه کارمان می آید وقتی نه دیگر کاری داریم و احترامی!؟؛ مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی تدبیری برای رفع بحران بیکاری و معیشت سینماگران داشته باشند! مسئولان خانه سینما که هیچ وقت هیچ کاری برای ما انجام نداده و نمی دهند؛ ما باید فریاد استغاثه مان را پیش چه کسی ببریم که فکری به حالمان بکند؟

طراح چهره پردازی فیلم های سینمایی «قطار آن شب» و «آوازخوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشن گرفتن روز سینما در روزگاری که سینماگران سرشار از مشکلات مالی و کاری و معیشتی هستند لطیفه ای بیش نیست! کدام سینما؟ کدام جشن؟ کدام حمایت؟ کدام جشن وقتی دلمان خون است!؟

وی تأکید کرد: گویا مسئولان خود را به خواب زده اند و نمی خواهند متوجه شوند چقدر اوضاع ما سینماگران با بحران روبرو شده است! ما بارها راجع به مسائل و مشکلات مان با آن ها صحبت کرده ایم اما هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ کس به فریادمان نرسیده!

این سینماگر با بیان اینکه باید عطای این حرفه را به لقایش ببخشیم و خودمان را نجات دهیم تصریح کرد: ما اهالی سینما روز به روز دلزده تر و پشیمان تر می شویم چرا وارد این حرفه شده ایم چرا که روز به روز شرایط بد و بدتر می شود. تنها تعداد انگشت شماری هستند که به هر شکلی فعالیت می کنند و می توانند در سینما حضور باشند در صورتی که بقیه کار و درآمدی ندارند و قطعاً افسردگی و انزوا با زندگی شان عجین شده است.

علامی متذکر شد: خانه سینما در حد شو همیشه کار انجام داده! این وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هستند که باید به داد سینماگران برسند. خانه سینما وجودش برای هنرمندان معضل است و قطعاً اگر نبود اتفاقات بهتری برای سینماگران رخ می داد! من امیدوارم تدبیری اندیشه شود تا حداقل در این روز ملی سینما کمی از دغدغه های معیشتی سینماگران برطرف گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.