شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما/۴

فتاحی: مدیران سینمایی تدبیری برای مقابله با بازیگرسالاری و بی توجهی به تولید فیلم در ژانرهای متنوع داشته باشند/ بحران معیشتی در زندگی سینماگران بیداد می کند

نیلوفر فتاحی

سینماپرس: نیلوفر فتاحی طراح صحنه و لباس سینما در آستانه روز ملی سینما در خصوص مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما گفت: شایسته است مدیران سینمایی در آستانه روز ملی سینما تدبیری برای مقابله با بازیگرسالاری و بی توجهی به تولید فیلم در ژانرهای متنوع داشته باشند! بی تردید یکی از دلایل قهر بخش اعظمی از مردم با سالن های سینما این است که آثاری بر اساس نیازها و ذائقه آن ها تولید نمی شود و هر فیلمی در سینما می بینیم سرشار از تکرار مکررات است و همین مسأله باعث رکود تولید و خانه نشینی سینماگران شده است.

طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «بی سرزمین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک یکی از مشکلات اصلی سینمای ایران عدم توجه به ژانرهای مختلف است؛ جای فیلم های فاخر تاریخی، موزیکال، وحشت و... در سینما خالی است و به همین علت خیلی از مردم به سینما نمی روند چون ژانر مورد علاقه شان وجود ندارد.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی است که بسیاری قصه های تاریخی و اساطیری در فرهنگ غنی کشورمان وجود دارد که می تواند دستمایه تولید ده ها اثر سینمایی ارزشمند قرار بگیرد و به این ترتیب هم اهالی سینما بتوانند سر کار بروند و هم میزان استقبال مردم از سینما بیشتر شود اما از آنجایی که مدیران سینمایی دغدغه ای برای رشد و تحول سینما ندارند ما شاهد یک سینمای الکن با فیلمنامه های تکراری هستیم.

فتاحی سپس با تأکید بر اینکه بازیگر سالاری در سینما بیداد می کند و این اتفاق سطح سینمای ایران را پایین آورده متذکر شد: توقع همه ما از مدیران سینمایی آن است که تدبیری اتخاذ کنند تا همه اهالی سینما بتوانند به یک شکل دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند اما امروزه این بازیگران هستند که به واسطه فقدان قانون مندی و سیاست گذاری مناسب هر آنچه بخواهند می کنند و این اتفاق بسیار نادرست است. این دردآور است که بودجه اصلی فیلم ها برای دستمزد بازیگران هدر می شود و دست سایر سینماگران خالی می ماند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه بحران معیشتی در زندگی سینماگران بیداد می کند تصریح کرد: سازمان سینمایی و خانه سینما باید تدبیری عاجل برای رفع بحران معیشتی هزاران سینماگر بیکار و خانه نشین داشته باشند؛ نبود بیمه بیکاری، ناکارآمد بودن بیمه درمانی، فقدان امنیت شغلی و... همه جزو معضلاتی است که ما با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم و کمترین توقع مان از مدیران سینمایی این است که تدبیری برای رفع این معضلات داشته باشند و ما را به حال خود رها نکنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.